تماس سلطان با پژمان؛ این خل بازی ها چیه در می آری پسر؟

انتخاب پژمان جمشیدی به عنوان بازیگر محبوب ساخته های سروش در مجموعه «سین مثل سریال» صحت اتفاق جالبی بود که حتی از چشم علی پروین هم دور نماند. سلطان سرخ ها که خیلی اهل تلویزیون و دیدن سریال نیست پس از نظر مثبتی که در مورد سریال ستایش داشت، حالا شب ها پای سریال پژمان می نشیند. پروین که قبلا نیز از طرفداران ساخته های قاسم خانی ها بود، برای تعریف از سریال پژمان هم همان روش و سیستم خاص خودش را دنبال کرد:«جمشیدی ... چطوری؟ پژمان خان آفرین! عجب سریالی ساختین دستتون درد نکنه!»

پژمان که پیش از این با تماس پرویز پرستویی مواجه شده بود، در گفت وگو با سلطان سرخ ها نیز قصد داشت تا خیلی مودبانه برخورد کند ولی فن بیان پروین هرگز این اجازه را به پژمان نداد. پروین ضمن تعریف از عوامل سریال پژمان از شاگرد سابقش هم به تمجید پرداخت:«به جون خودت شب ها می شینیم پای سریال پژمان... خیلی خوب درست کردین... کلی می خندیم... این خل بازی ها چیه که تو در میاری پسر؟ خیلی خوب بازی کردی... حقا که شاگرد خودمی!»

+

کاریکاتور پژمان جمشیدی



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، ،

برچسب‌ها:
[ یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:55 ] [ mohamad ]
[ ]

دو نامه فارسی بسیار جالب بی نقطه!

نوشته زیر نامه‌ای است از طرف فردی به نام میرزا محمد الویری که در زمان ناصرالدین شاه رعیتی بوده، به احمدخان امیرحسینی سیف الممالک فرمانده فوج قاهر خلج ، که شروع تا خاتمه نامه تمام از حروف بی‌نقطه الفبای فارسی انتخاب و در نوع خود از شاهکارهای ادب زبان پارسی به شمار می‌آید. انگیزه نامه و موضوع آن قلت درآمد و کثرت عائله و تنگی معیشت بوده است.

* نامه ای را که مشاهده می کنید نویسنده تماماً از حروف بی نقطه استفاده کرده که نشان از ذوق هنری و تسلط ایشان به گستره واژگان فارسی دارد. که در اینجا بخشی از آنرا برای شما گذاشته ایم:

 

 

اول کلامم همراه اسم الله سلام گرم روی همه می دهم و در درگاه الهی دعا دارم که هر کسی در هر ملکی مراسله ی مرا مطالعه می دارد الله واحد سوی او طول عمر و حوصله اعطا دهد.

 

ادامه مطلب...



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، شعروادبیات ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:43 ] [ mohamad ]
[ ]

صحبت‌های جنجالی پرستو صالحی روی آنتن زنده

  

پرستو صالحی، با حرف های جنجالی اش، مهمان امشب برنامه «کافه سوال» بود.

به گزارش روزگارنو، به نقل از کافه سینما، پرستو صالحی که چند صباحی است کم کارتر از گذشته شده، در بخش ابتدایی برنامه «کافه سوال» گفت:«فکر می کنم باید یک تیم پزشکی و داور بیاورم که ثابت کنم من عمل جراحی نکرده ام. کسانی که مرا می شناسند می دانند که گونه ام، برای خودم است اما متاسفانه به دلیل اینکه عمل کاشت گونه باب شده، خیلی ها فکر می کنند من عمل زیبایی انجام داده ام.»



وی ادامه داد:«سال هاست بابت این برچسب که می گویند عمل تزریق گونه شبیه گونه پرستو صالحی، عذاب می کشم. این در حالی است که من گونه هایم را تزریق نکرده ام، بلکه قسمت پایین صورتم لاغر شد و استخوان گونه سرجای خودش باقی مانده است و به همین دلیل وقتی لبخند می زنم، فقط گونه هایم معلوم می شود.»

صالحی در پاسخ به این سوال مجری برنامه (مژده لواسانی) که از او پرسید آیا تا به حال عمل زیبایی داشته، گفت:«متاسفانه عمل تزریق لب داشته ام که به هیچ وجه راضی نیستم و هنوز هم دارم عواقبش را پس می دهم.»

وی با بیان اینکه این صحبت ها را صراحتاً جلوی دوربین می گویم، ادامه داد:« بعد از هشت سال، ژلی که در داخل لبم است جا به جا می شود و دردسر های خاص خود را دارد. متاسفانه ژل هایی که در آن سال ها تزریق می شد و همچنین ژل هایی که الان تزریق می شود، عواقب زیادی دارد. شاید این ژل ها الان عواقب منفی خود را نشان دهد اما بعد از سال ها دردسرهای این موضوع نمایان می شود.»

بازیگر «زیر آسمان شهر» با رد کردن ارتباط کم کاری خود با تزریق لب گفت:«این موضوع یک مشکل اداری و کاری بود و من دچار محرومیت کاری بودم. البته این محرومیت انضباطی نبود و به خاطر صراحت لهجه ام بود.»

وی ادامه داد:«جراحی زیبایی فی النفسه چیز بدی نیست به شرط اینکه افراط و تفریط نباشد.من زیاد با مترو رفت و آمد می کنم و در برخوردهایی که با مردم دارم می بینم  موضوع تزریق لب، گونه و مخصوصاً تتو مساله ای است که خیلی رایج شده است.»

در پایان برنامه لواسانی از صالحی پرسید آیا شما هم خواسته اید تتوی ابرویتان را پاک کنید که او جواب داد:«بله، اما متاسفانه تتوی ابرو چیزی است که پاک شدنی نیست.»

کافه سوال برنامه گفت و گو محوری است که جمعه، شنبه و یک شنبه هر هفته ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش می شود. تهیه این برنامه که در فصل اول به موضوع زیبایی و عمل های زیبایی می پرازد، به عهده سهیل سلیمانی است و مژده لواسانی اجرای آن را برعهده دارد.
ضمن اینکه تیتراژ این برنامه تلویزیونی با صدای مبین رسایی از دیشب روی آنتن رفت.

منبع:روزگار نو

 



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، فرهنگی هنری ، ،

برچسب‌ها:
[ یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:21 ] [ mohamad ]
[ ]

نوشته تكان‌دهنده‌ دختر ايراني در فیسبوک ظریف


وقتتون بخیر 
امیدوارم حالتون بهتر شده باشه
من یه دختر 26 ساله ایرانی ساکن ایرانم (ببخشید که نمیتونم خودم رو کامل معرفی کنم) امیدوارم کامنت منو کامل بخونید.
من متاهلم، سه ساله که عقد کردم اما به خاطر مشکلات مالی نمیتونیم عروسی کنیم، شوهرم دانشجوی دکتراست و کار پیدا نمیکنه ...بی پولی و بی کاری دمار از روزگار ما در آورده، پدرم یه بازنشسته ست و از پس خرید جهزیه بر نمیاد.

ادامه مطلب...


موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, ] [ 19:11 ] [ mohamad ]
[ ]

قُمپُز ,لُغُز,ان قُلت,آمپاس,ضرس قاطع!!!

تکه کلام های بازیگر نقش اول سریال دودکش این روزها دهان به دهان می پرخد. اما این تکه کلام ها از کجا آمده و چه کاربردی دارد؟

 

«خدایا ما را بخاطر قمپوزهایی که تابه حال در کردیم و لُغُزهایی که خواندیم ببخش و بیامرز و در آمپاس قرارنده... الهی آمیییین».

 

شاید اگر این پیامک بامزه، یک ماه زودتر میان مردم دست به دست می شد، کسی نمی توانست زیاد از مفهومش سردربیاورد. اما وقتی  این اصظلاحات در ماه مبارک رمضان هرشب بارها و در موقعیت های مختلف، در سریال «دودکش» و از زبان شخصیت اصلی سریال شنیده می شود، خیلی زود ان را تبدیل به تکه کلام های محبوب میان مردم کرده است. اما این تکه کلام ها چه معنایی دارد و در چه مواردی گفته می شود؟

 

قُمپُز در کردن: 

 

این اصظلاح از زمان جنگ دولت عثمانی با ایران مورد استفاده قرار گرفت. قمپزنوعی توپ جنگی سَرپُر بود که دولتِ امپراطوری عثمانی در جنگهایش با ایران به کار می برد. قمپز اما برخلاف توپ های جنگی دیگر، هیچ اثر تخریبی نداشت و تنها در نقاط کوهستانی شلیک می شد تا با کمک پژواک صدا در کوهستان،صدای مهیبی تولید کند و موجب رعب و وحشت سربازان ایرانی شود. این توپ گلوله ای نداشت و فقط در آن مقدار زیادی باروت می ریختند و پارچه های کهنه و مستعمل را  با سُنبه داخل آن می کردند و می کوبیدند تا کاملا سفت و محکم شود و سپس آن را شلیک می کردند. چندی بعد که ایرانیان به ماهیت دروغین و توخالی این توپ ها پی بردند، اصطلاح «قمپز در کردن» را برای ادعایی که سروصدای زیادی دارد  اما بی اثر و دروغین است به کار می بردند.

 

لُغُز خواندن :

 

در لغت نامه دهخدا، معنای لغز که از نظر دستوری «مصدر مرکب» تعریف شده، این طور بیان شده است:«بر کسی عیب گرفتن, به کنایه از کسی بد گفتن, کرکری خواندن.» اصطلاح لغز خواندن وقتی استفاده می شود که کسی از روی دشمنی یا حسادت و مدعی بودن، حرفی بزند یا از کسی بدگویی کند. هرچند گفته می شود لغز، نام دیگر علم «منطق» هم بوده است و فیلسوفان باستان علم منطق را به نام لغز می خواندند. شاید به همین دلیل باشد که لغز را کلام پیچیده و غیرقابل درک هم معنا کرده اند.

 

ان قُلت آوردن:

 

ریشه این واژه عربی از یک جمله آمده است. در واقع معنای واژه به واژه این عبارت، «اگر تو بگویی» است. این  تکه کلام وقتی به کار می رود که مخاطب سعی در ایرادگرفتن و اشکال تراشی  بیهوده از حرف های گوینده  و یا کار و عمل او را داشته باشد. آن موقع است که گوینده تذکر می دهد:«ان قلت نیار»!

 

آمپاس:

 

شاید مورد استفاده ترین اصطلاح میان تکه کلام های سریال دودکش، همین اصطلاح باشد. آمپاس از واژه آلمانی Engpass  پرفته شده و وارد زبان فارسی شده است. این واژه آلمانی در لغتنامه دهخدا به معنای تنگنا ، فشار و کار انجام شده آمده است.

 

آچمز :

 

شطرنج بازها این اصطلاح را خیلی خوب می شناسند. این اصطلاح که ریشه ترکی دارد، در شطرنج وقتی استفاده می شود که یکی از مهره های شطرنج در موقعیتی قرار می گیرد که اگر حرکت داده شود، مهره شاه در موقعیت کیش قرار می گیرد و بنابراین چاره ای ندارد جز این که یا از جایش حرکت نکند و یا این که مهره شاه به خانه های دیگر منتقل شود تا از خطر کیش دور شود. معمولا مهره هایی که در موقعیت آچمز قرار می گیرند، با همین ترفند توسط حریف از جریان بازی خارج می شوند. بنابراین اصطلاح آچمز شدن وقتی استفاده می شود که فردی در موقعیت انجام شده قرار بگیرد و چاره ای نداشته باشد جز این که کاری را به اجبار انجام دهد. معنای لغوی آچمز در زبان ترکی هم «بازنشدنی» است.

 

ضرس قاطع:

 

این اصطلاح از دو واژه تشکیل شده. ضرس به معنای دندان تیز و برنده است. اما این اصطلاح دوکلمه ای وقتی به کار می رود که بخواهند از چیزی، حرفی یا کاری با قاطعیت دفاع کنند. آن موقع است که می گویند:«به ضرس قاطع می گم ...»

 



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، ،

برچسب‌ها:
[ شنبه 19 مرداد 1392برچسب:, ] [ 12:13 ] [ mohamad ]
[ ]

قوانین دیکتاتورانه در بسکتبال!!!

 یکی از مزایای دیکتاتور بودن این است که هیچ کاری احمقانه یا دور از دسترس به نظر نمی رسد. یک دیکتاتور همه آنهایی که کارهای او را احمقانه می خوانند را یا به زندان یا سر به نیست می کند و از سوی دیگر تمام منابع کشور در اختیار دیکتاتور است پس هر چه بخواهد می کند. 

دیکتاتورهای کره شمالی در بین دیکتاتورهای دیگر دنیا یک استثنا هستند. از کیم ایل سونگ گرفته تا کیم جونگ ایل تا الان که نوه 28 ساله این خاندان پرشکوه در حال حکومت بر کره شمالی هستند، هر کدام داستان خودشان را داشته و دارند. 

اطلاعات عمومی مردم دنیا از قطب جنوب بیشتر از کره شمالی است. در مورد این کشور تقریبا هیچ کس چیزی نمی داند جز بمب اتم و اینکه مردم از گرسنگی در حال مرگ هستند. در سال های اخیر چند نفر از سیاستمداران و افراد سرشناس غربی برای مدت بسیار کوتاهی به کره شمالی سفر کرده اند اما در این سفرها هیچ گاه یک آمریکایی با رهبر این کشور ملاقات نکرد؛ تا اینکه هفته پیش عجیب و غریب ترین آمریکایی به کره شمالی دعوت شد تا با رهبر این کشور ملاقات کند. دنیس رادمن یکی از بهترین مدافعان تاریخ بسکتبال NBA و از اعضای تالار مشاهیر بسکتبال آمریکا هفته پیش به کره شمالی رفت و با کیم جوگ اون ملاقات کرد.


 

این ملاقات تعجب بسیاری از تحلیلگران مسائل کره شمالی را برانگیخت ولی اکنون که می دانیم کیم جونگ اون از طرفداران پروپاقرص NBA است تعجب نمی کنیم. دنیس رادمن که چند روز است به آمریکا برگشته چیزهایی درمورد کره شمالی می داند که شاید تحلیلگران CIA هم ندانند.

 در یک مصاحبه تلویزیونی دنیس رادمن گفت کیم جوگ اون از او خواسته که به اوباما بگوید به او تلفن کند! اما این عجیب ترین چیزی نیست که دنیس رادمن در این سفر کشف کرده. کیم جونگ اون به دلیل علاقه بسیار شدیدی که به بسکتبال دارد قوانین بسکتبال در کره شمالی را به شکلی که خودش دلش می خواهد تغییر داده تا بازی هیجان انگیزتر شود.

نمونه ای از تغییرات قوانین بسکتبال در کره شمالی

- دانک سه امتیاز دارد
- شوت سه امتیازی که به صورت مغزی وارد حلقه شود (به حلقه بسکتبال برخورد نکند) چهار امتیاز دارد
- گلی که در سه ثانیه آخر بازی به ثمر برسد هشت امتیاز دارد
- پنالتی که گل نشود یک امتیاز منفی خواهد داشت

اگرچه در نگاه اول این موضوع که یک دیکتاتور قوانین بسکتبال را آن هم این شکل مسخره عوض می کند ابلهانه به نظر می رسد ولی اعتراف می کنم بسکتبال آنطورکه در کره شمالی بازی می شود باید بی نهایت هیجان انگیز باشد؛ خصوصا سه ثانیه آخرش.



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، ،

برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, ] [ 14:38 ] [ mohamad ]
[ ]

ضرب المثل های جالب ازدواج




ضرب المثل های جالب ازدواج
 
-هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت.( ضرب المثل آلمانی)۲- مردی که به خاطر ” پول ” زن می گیرد، به نوکری می رود. ( ضرب المثل فرانسوی )

 

۳- لیاقت داماد ، به قدرت بازوی اوست . ( ضرب المثل چینی )

۴- زنی سعادتمند است که مطیع ” شوهر” باشد. ( ضرب المثل یونانی )

۵- زن عاقل با داماد ” بی پول ” خوب می سازد. ( ضرب المثل انگلیسی )

۶- زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است. ( ضرب المثل انگلیسی )

۷- زن و شوهر اگر یکدیگر را بخواهند در کلبه ی خرابه هم زندگی می کنند. ( ضرب المثل آلمانی )

۸- داماد زشت و با شخصیت به از داماد خوش صورت و بی لیاقت . ( ضرب المثل لهستانی )

۹- دختر عاقل ، جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح می دهد. ( ضرب المثل ایتالیایی)

۱۰-داماد که نشدی از یک شب شادمانی و عمری بد اخلاقی محروم گشته‌ای .( ضرب المثل فرانسوی )

۱۱- دو نوع زن وجود دارد؛ با یکی ثروتمند می‌شوی و با دیگری فقیر. ( ضرب المثل ایتالیایی )

۱۲- در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن . ( ضرب المثل آذربایجانی )

۱۳- برای یافتن زن می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی . ( ضرب المثل چینی )

۱۴- تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب کن . ( ضرب المثل چینی )

۱۵- اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر. ( ضرب المثل اسپانیایی)

۱۶- اگر زنی خواست که تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج کن اما پولت را از او دور نگه دار . ( ضرب المثل ترکی )

۱۷- ازدواج مقدس ترین قراردادها محسوب می شود. (ماری آمپر)

۱۸- ازدواج مثل یک هندوانه است که گاهی خوب می شود و گاهی هم بسیار بد. ( ضرب المثل اسپانیایی )

۱۹- ازدواج ، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است . ( ضرب المثل فرانسوی )

۲۰- ازدواج کردن و ازدواج نکردن هر دو موجب پشیمانی است . ( سقراط )

۲۱- ازدواج مثل اجرای یک نقشه جنگی است که اگر در آن فقط یک اشتباه صورت بگیرد جبرانش غیر ممکن خواهد بود. ( بورنز )

۲۲- ازدواجی که به خاطر پول صورت گیرد، برای پول هم از بین می رود. ( رولاند )

۲۳- ازدواج همیشه به عشق پایان داده است . ( ناپلئون )

۲۴- اگر کسی در انتخاب همسرش دقت نکند، دو نفر را بدبخت کرده است . ( محمد حجازی)

۲۵- انتخاب پدر و مادر دست خود انسان نیست ، ولی می توانیم مادر شوهر و مادر زنمان را خودمان انتخاب کنیم . ( خانم پرل باک )

۲۶- با زنی ازدواج کنید که اگر ” مرد ” بود ، بهترین دوست شما می شد . ( بردون)

۲۷- با همسر خود مثل یک کتاب رفتار کنید و فصل های خسته کننده او را اصلاً نخوانید . ( سونی اسمارت)

۲۸- برای یک زندگی سعادتمندانه ، مرد باید ” کر ” باشد و زن ” لال ” . ( سروانتس )

۲۹- ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ ” شجاعت ” می خواهد. ( کریستین )

۳۰- تا یک سال بعد از ازدواج ، مرد و زن زشتی های یکدیگر را نمی بینند. ( اسمایلز )



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، ،

برچسب‌ها:
[ شنبه 23 دی 1391برچسب:, ] [ 13:46 ] [ mohamad ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 37 صفحه بعد