همه چیز درباره ی تزریق بوتاکس و ژل ،اثرات زیبایی،درمانی و عوارض ممکن

بوتاکس چیست ؟ امروزه در کشورهای اروپایی از ترکیبات تزریقی متعددی جهت رفع چروک یا افزایش حجم اعضای بدن استفاده می شود که متاسفانه در جامعه ما اطلاعات محدودی در این باره وجود دارد. به اختصار باید گفت که این نوع ترکیبات به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

ترکیبات فلج کننده؛ که با فلج کردن عضلات پیشانی یا دور چشم، اسپاسم آن ناحیه را رفع می کنند و مانع از انقباض عضلات می شوند، بنابراین باعث رفع چروک و گاه بالا بردن ابروها می شوند و طول اثرشان بین 3 تا 6 ماه می باشد.

بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. تزریق مقدار کمی از این ماده بطور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوطی را که نتیجه پرکاری آن روی صورت به وجود می آید از بین می برد در نتیجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد. يک روش سريع و نسبتا غير تهاجمی است.

ادامه مطلب...



موضوعات مرتبط: آرایش وزیبایی ، پزشکی ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 4 آبان 1392برچسب:بوتاکس/عوارض, ] [ 11:6 ] [ mohamad ]
[ ]

درمان انزال زودرس در مردان

زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده است.

انزال زودرس شایع‌ترین اختلال جنسی در بین مردان زیر ۴۰ سال است. در بین افراد بالای ۴۰ سال هم این مشکل وجود دارد ولی اختلال شماره یک نیست. بنابراین اگر این مشکل را دارید تنها نیستید و امیدوارم در این نوشتار پاسخ سئوالاتتان را بگیرید.

*اگر می‌شود در مورد انزال زودرس و دلایل آن بیشتر توضیح بدهید؟
زودانزالی یا انزال زودرس به حالتی گفته می‌شود که فرد زود‌تر از زمانی که می‌خواهد به انزال برسد و یا اینکه به حدی زود به انزال برسد که شریک جنسی‌اش از ارتباط جنسی لذت کافی نبرد. البته باید انتظارات واقع گرایانه باشند. این تعریفی است که مورد تایید اکثر متخصصین علم مسائل جنسی یا سکسولوژی است.

ادامه مطلب...



موضوعات مرتبط: پزشکی ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, ] [ 12:21 ] [ mohamad ]
[ ]

قوي‌ترين آنتي‌بيوتيک طبيعي

 در بين ملل مختلف، عسل همواره به عنوان دارويي سنتي براي زخم و سوزش معده استفاده شده است. در حقيقت، تحقيقات نشان مي دهند كه عسل رشد هليکوباکترپيلوري (باكتري بوجود آورنده‌ي زخم معده) را متوقف مي كند.

افکارنیوز:‌ عسل حاوي ويتامين‌ها و مواد معدني است كه در شكرهاي تصفيه شده وجود ندارند و اين باعث مي شود عسل ماده اي بسيار مفيد براي سلامتي باشد.

در بين ملل مختلف، عسل همواره به عنوان دارويي سنتي براي زخم و سوزش معده استفاده شده است. در حقيقت، تحقيقات نشان مي دهند كه عسل رشد هليکوباکترپيلوري (باكتري بوجود آورنده‌ي زخم معده) را متوقف مي كند و اسيد كافئيك موجود در عسل از بروز سرطان روده بزرگ جلوگيري مي كند.

تنها نكته اي كه بايد در مصرف اين ماده‌ي شيرين و ضد باكتري، به آن توجه داشت اين است كه بايد از خوراندن آن به بچه‌‌هاي كمتر از يك سال پرهيز كرد، زيرا ممكن است باعث مسموميت بوتوليسم (توسط باكتري کلسترديوم بوتولينوم) در آنها شود.

اثرات دارويي عسل

چند مورد از ناراحتي‌هاي شايع كه عسل در درمان آنها نقش زيادي دارد:

پيشگيري از سرماخوردگي: 

حل کردن يک قاشق مرباخوري عسل در نصف استکان آبليمو و آب گرم، در آغاز پيدايش علائم سرماخوردگي، سبب بهبود سريع شما مي گردد.

درمان زخم ها: 

مي توان از گاز استريل آغشته به عسل براي درمان سوختگي‌ها و زخم‌ها استفاده كرد. همچنين براي تسكين درد ناشي از نيش حشرات و جلوگيري از بروز عفونت مفيد است.

تسكين دهنده‌ درد گلو:

مي توانيد با مصرف يك قاشق چاي خوري عسل حل شده در آب ولرم و کمي آبليمو، گلودرد خود را بهبود ببخشيد.

علاجي براي آلرژي‌ها:

مصرف روزانه‌ي يك قاشق چايخوري عسل تازه و طبيعي، براي حساسيت‌ها بسيار مفيد است.

قطع سرفه: 

پوست گلابي را جدا كنيد و وسط آن را گود کنيد. مقداري عسل در وسط گلابي بريزيد و آن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه بخارپز كنيد، يا به طور معمولي آن بپزيد. سه مرتبه در روز از اين ماده ي غذايي مصرف كنيد تا ريه هاي تان قوت بگيرند. با اين كار مي توانيد سرفه‌هاي آزاردهنده را مهار كنيد.

در روشي ديگر، مي توانيد وسط شلغم را خالي کرده و مقداري عسل داخلش بريزيد. بعد از ۲۴ ساعت، محتويات داخلي آن را ميل کنيد. سرفه شما بهبود مي يابد.

درمان يبوست: 

بعد از اينكه صبح از خواب بيدار شديد، ۱۲ روز آب ولرم را همراه‌ با يك قاشق غذاخوري عسل، قبل از صبحانه با شكم خالي ميل كنيد.

موم کندو و عسل زنبور عسل، سلامتي را به ارمغان مي‌آورند

اين دو محصول زنبور عسل، شما را شگفت زده خواهند كرد.

عسل سرشار از ويتامين‌ها، مواد معدني، آنزيم ها و آمينواسيدها است و نشاط و انرژي شما را دو چندان خواهد كرد. همچنين كبد را از تاثير تركيبات سمي‌ حفظ مي كند و براي مردان داراي بيماري پروستات بسيار مفيد است.

پروپوليس، صمغي است كه توسط زنبور عسل ترشح مي شود و زنبور از آن براي ترميم كندو استفاده مي كند. همچنين اين ماده به عنوان لايه اي محافظ در برابر هجوم ميكروب ها عمل مي كند. اين ماده باعث مصونيت در برابر بيماري‌ها مي شود. سرشار از فلاونوييدها و آنتي اكسيدان‌ها است. همچنين داراي مقاديري Terpenoid است كه خود نوعي ضد ويروس، ضد باكتري و ضد قارچ محسوب مي شود.

مشابه تعدادي از آنتي بيوتيك هايي كه توسط پزشك تجويز مي شود، پروپوليس از تقسيم سلولي باكتري جلوگيري و ديواره‌ي سلولي ميكروب ها را تخريب مي كند. اين ماده را مي توان در عسل هاي غني شده از پروپوليس يا كپسول هاي حاوي پروپوليس يافت.


موضوعات مرتبط: پزشکی ، خواص خوراکیها ، ،

برچسب‌ها:
[ شنبه 23 دی 1391برچسب:قوي‌ترين آنتي‌بيوتيک طبيعي, ] [ 13:19 ] [ mohamad ]
[ ]

تشخیص درد آپاندیس

 آنچه این عضو را مهم می‌کند این است که به دلایلی ممکن است دچار التهاب و تورم‌شده و باعث عفونت موضعی یا وسیع شکمی شود. شروع آپاندیسیت علائم کمی دارد. درد در وسط شکم است و گاهی کم و زیاد می‌شود. در این مرحله بیمار بی‌اشتهاست، ولی می‌تواند کارهایش را انجام دهد.

 
پس از چند ساعت درد شدیدترشده و بتدریج بیشترین شدت درد در قسمت پایینی و راست شکم احساس خواهد شد. در این مرحله تهوع ایجاد می‌شود، ولی استفراغ چندانی وجود ندارد. گرچه آپاندیسیت در همه سنین شایع است، ولی در نوجوانی بیشترین شیوع را دارد و از هر هزار نوجوان دو نفر را در سال مبتلا می‌کند.
 
علت این بیماری بسته‌شدن لوله باریک داخل زائده آپاندیس است که می‌تواند به التهاب و تورم این زائده منتهی‌شده و موجب عفونت شود.
 
نکته مهم در مورد آپاندیسیت این است که باید از بیماری‌های مشابه افتراق داده شود. برخلاف تصوراتی که بتازگی ایجاد شده معاینه و سیر بیماری مهم‌ترین راه این‌افتراق است و سونوگرافی گرچه کمک‌کننده است، ولی اگر بخواهد جای معاینه و مصاحبه پزشک و بیمار را بگیرد بسیار گمراه‌کننده خواهد بود.
 
با چند مثال این موضوع روشن‌تر خواهد شد:
 
۱‌ـ  بیماری که درد در قسمت پایینی و راست شکم دارد، ولی چند روز متوالی این درد را داشته است به احتمال زیاد مبتلا به آپاندیسیت نیست، زیرا آپاندیسیت در مدت کوتاهی ـ حداکثر ۴۸ ساعت ـ به طول انجامیده و اگر جراحی نشود سیر بدی پیدا می‌کند. چنین دردهایی می‌تواند نتیجه عفونت‌های لگنی در خانم‌ها باشد یا در اثر بیماری‌های التهابی روده مثل کرون ایجاد شده باشد.
 
۲ ـ تب ملایمی در سیر بیماری ایجاد می‌شود، ولی تب شدید که بیشتر از ۳۸٫۵ درجه باشد می‌تواند نشانه یک‌بیماری عفونی مثل آبسه‌های شکمی باشد.
 
۳ ـ پرسیدن زمان شروع آخرین عادت ماهیانه در خانم‌ها و دختران بسیار مهم است. حاملگی خارج رحمی گاهی علائمی دقیقا شبیه آپاندیسیت خواهد داشت و تاخیر عادت ماهیانه می‌تواند آن را مشخص کند.
 
۴ ـ در دختران جوان اواسط دوره عادت ماهیانه یعنی حدود دو هفته بعد از تاریخ آخرین عادت ممکن است در محل تخمدان راست یعنی دقیقا جای آپاندیس دردی مشابه آپاندیسیت ایجاد شود. این درد ساعاتی بعد برطرف ‌شده، ولی ماه بعد تکرار می‌شود و این نکته مهمی در افتراق خواهد بود.
 
علاوه بر معاینه و شرح حال، آزمایش خون و ادرار هم به تشخیص کمک می‌کند. آزمایش ادرار باعث می‌شود بیماری‌ هایی مثل سنگ کلیه و عفونت‌های ادراری که می‌تواند علائم آپاندیسیت را تقلید کند، تشخیص داده شوند.
 
سنگ کلیه باعث می‌شود خون در ادرار ظاهر شود و عفونت ادراری هم باعث ظهور گلبول‌های سفید و باکتری فراوان در ادرار می‌شود.
 
درمان آپاندیسیت، جراحی و درآوردن زائده آپاندیس است.
 
منبع : سلامت


موضوعات مرتبط: پزشکی ، ،

برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, ] [ 9:29 ] [ mohamad ]
[ ]

طرز تهیه شربت خانگی برای سرفه های خشک

 اگر با سرد شدن هوا خیلی زود به سرفه افتاده‌اید و این سرفه‌ها شما را اذیت‌ می‌کند دو پیشنهاد ساده و طبیعی برایتان داریم. نیازی نیست خیلی زود خودتان را به آنتی‌بیوتیک، شربت و داروهای شیمیایی بسپارید. از همان شروع سرفه این دو داروی طبیعی را تهیه و سرفه‌ها را تسکین دهید.

پیاز و عسل
پیاز و عسل برای درمان طبیعی سرفه بسیار موثرند. آماده کردن این دارو هم کار سختی نیست. البته توجه داشته باشید اگر سرفه‌هایتان زیاد بود و با روش‌های طبیعی بهبودی در آن حاصل نشد بدون درنگ به پزشک مراجعه کنید. پوست پیاز را بکنید و آن را ورقه ورقه کنید و داخل پیاله‌ای قرار دهید.

سپس ۲ تا ۳ قاشق چای‌خوری عسل در آن بریزید و بگذارید حدود دو ساعت بماند. خواهید دید شربتی از همین پیاز و عسل به دست می‌آید که یک شربت طبیعی و درمان‌ کننده سرفه است. تا زمانی که سرفه‌هایتان کاملاً رفع بشود این شربت را تهیه و چند بار در روز میل کنید. البته باز هم تاکید می‌کنیم اگر تب یا سرفه‌های شدیدی داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید. با این حال این شربت خانگی کمک زیادی به بهبودیتان خواهد کرد.

شکلات سیاه
یک خبر خوشحال کننده و شاید هم کمی عجیب این است که مصرف کم شکلات سیاه تأثیر خوبی در درمان سرفه دارد. حتماً برای شما هم پیش آمده که سرماخوردگی‌تان درمان شده اما همچنان سرفه‌های کوتاه و خشک دست از سرتان بر نمی‌دارند.

در این صورت می‌توانید از شکلات سیاه کمک بگیرید. شکلات یا بهتر است بگوییم کاکائو حاوی ترکیبات ضد سرفه است. باید بدانید این ترکیبات به میزان ۳۳ درصد موثرتر از شربت‌های تهیه شده از کدئین هستند. به عقیده محققان انگلیسی تئوبرومین موجود در کاکائو باعث توقف فعالیتِ عصبی می‌شود که مسئول سرفه است. برای استفاده از این خاصیت شکلات حتماً شکلات سیاه با درصد بالای کاکائو انتخاب کنید.

چون حاوی تئوبرومین بیشتری است. در آخر بدانید که شکلات سیاه عوارض جانبی داروها و شربت‌های ضد سرفه را ندارد. یعنی مثلاً باعث خواب آلودگی شما نمی‌شود و از طرف دیگر همین که آدم دوا نمی‌خورد کلی خوش به حالش می‌شود.



موضوعات مرتبط: پزشکی ، گیاهان دارویی ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
[ دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ] [ 9:55 ] [ mohamad ]
[ ]

چه خوراکی هایی برای رشد مو موثر است

 یک مثل قدیمی هست که می گوید ، هرچه می خورید روی رشد موهایتان تاثیر می گذارد . این مثل واقعا” درست است . در اینجا ۵ ماده غذایی که به رشدسریعتر موها کمک می کنند را نام می بریم.

 

تخم مرغ آب پز
خوردن روزانه یک تخم مرغ آب پز به رشد سریعتر و سلامت موهای شما کمک می کند.پروتئین موجود در تخم مرغ آب پز به رشد مو کمک می کند و علاوه بر این، برای افزایش قدرت ریشه مو و تنه مو نیز مفید است.
روغن زیتون
روغن زیتون تک تک تارهای موی ما را از ریشه تا نوک تمیز می کند . حتما” از روغن زیتون خالص استفاده کنید.

 

سبزیجات سبز
خوردن سبزیجاتی که به رنگ سبز تیره هستند به رشد سریع موها کمک می کنند . این نوع سبزیجات سرشار از ویتامینهای ای ، سی و دی هستند که برای رشد سریع موها خیلی مفید هستند.

 

گوشت سفید
خوردن گوشت مرغ ، ماهی و انواع گوشتهای سفید دیگر سرعت رشد مو را افزایش می دهند. این غذاها سرشار از امگا۳ هستند و علاوه بر مو برای همه نقاط بدن مفید هستند.

 

میوه
مصرف میوه هایی مثل انگور ، آواکادو ،کشمش و پرتقال رشد موها را تسریع می کنند.


موضوعات مرتبط: پزشکی ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
[ شنبه 18 آذر 1391برچسب:, ] [ 12:41 ] [ mohamad ]
[ ]

۱۰ خطر لنز بـرای دختران جـوان

 یک تکه پلاستیک شفاف بی‌رنگ یا رنگی، تکه‌ای کوچک که در چشم شما قرار می‌گیرد و باعث می‌شود وضوح بینایی شما افزایش یابد یا رنگ چشمان‌تان تغییر کند؛ حالا بسیاری از انسان‌ها از لنزهای تماسی چشمی برای اصلاح مشکلات بینایی خودشان یا صرفا به دلیل زیبایی استفاده می‌کنند اما شاید مشکل اینجاست که استفاده از این لنز آنقدر راحت است که گاه از یاد می‌بریم که باید خیلی مراقب آنها و چشم‌هایمان باشیم. در این مطلب به مواردی اشاره می‌کنیم که تمام کسانی که از لنز استفاده می‌کنند باید در مورد آن دقت کنند.

مهم‌ترین زمان احتیاط

زمانی که لنز را داخل چشم‌تان می‌گذارید یا خارج می‌کنید.

راستش را بخواهید این زمان‌ها را می‌توان لحظات طلایی برای میکروب‌هایی دانست که منتظر ورود به چشم شما هستند.

شما انگشت‌تان را داخل چشم‌تان می‌کنید و اینگونه فرصت ورود میکروب‌ها را به محیط چشم می‌دهید. قبل از تماس با لنز دست‌تان را کاملا بشویید (و اگر می‌توانید ضدعفونی کنید). اگر هم به طور مرتب از لنز استفاده می‌کنید بهتر است ناخن‌هایتان را کوتاه کنید تا ناخن‌های بلند و تیز شما سطح لنزها یا سطح پلک و چشم‌تان را خراش ندهد. از آب معمولی (یا آب جوشیده) برای شست‌و‌شوی لنزها استفاده نکنید و حتما از محلول‌های مخصوص نگهداری لنز استفاده کنید.

نخوابید

وقتی مدت طولانی لنزها را داخل چشم‌نگه می‌دارید

درواقع علت مخالفت بسیاری از چشم‌پزشکان با لنزها همین است که استفاده‌کننده‌ها گاهی فراموش می‌کنند آنها را از چشم‌شان خارج کنند (یا تنبلی مانع آن می‌شود) اما یادتان باشد لنزها مانع رسیدن اکسیژن به چشم‌ها می‌شود. اگر لنزها را شب از چشم‌تان خارج نکنید خطر ایجاد زخم‌ در قرنیه شما به شدت افزایش می‌یابد. این زخم‌ها گاه می‌تواند منجر به کوری شود.

چه دارویی مصرف می‌کنید؟

زمانی که دارو مصرف می‌کنید

قطعا اگر بخواهید قطره‌ای در چشم‌تان بریزید، لنزها را خارج خواهید کرد اما آیا می‌دانید مصرف برخی از داروهای خاص ممکن است با وضعیت لنز شما ربط پیدا کند؟ مثلا اگر قرص‌های پیشگیری از بارداری مصرف کنید چشم‌ها به دلیل استروژن موجود در این قرص‌ها به لنزها حساس‌تر خواهد شد. همین‌طور این قرص‌ها میزان اشک ریزش را کاهش می‌دهند و اینگونه چشم‌ها خشک‌تر و امکان آسیب‌ آنها با لنز بیشتر می‌شود. قرص‌های ضدحساسیت و آنتی‌هیستامین‌ها هم چشم را خشک می‌کنند و برخی داروهای ضدآکنه می‌توانند باعث ایجاد احساس خارش در چشم دارای لنز شوند.

تاریخ‌گذشته ممنوع!

وقتی محلول‌های نگهدارنده مشکل‌ساز می‌شوند

محلول‌های نگهداری لنز در انواع و اقسام شکل‌ها و اسم‌ها و فرم‌ها در دسترس هستند اما حواستان باشد که مواد نگهدارنده موجود در این محلول‌ها فاسدشدنی است؛ پس هرگز از محلول‌های تاریخ‌گذشته استفاده نکنید. چنین محصولاتی می‌تواند مشکلات جدی را برای چشم ایجاد کند. درضمن اگر محلول نگهدارنده لنز خود را با نوعی دیگر عوض کردید، بدانید که ممکن است چشم‌تان نسبت به نوع جدید واکنش نشان دهد. درضمن هرگز محلول‌های نگهدارنده را در ظرف‌های دیگر نریزید و درب ظرف‌های حاوی آنها را باز نگذارید زیرا این کارها احتمال آلوده شدن آنها توسط انواع و اقسام میکروب‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.

اشک مصنوعی با خودتان داشته باشید

زمانی که چشم‌های شما بسیار خشک می‌شوند

از آنجایی که لنزها کاملا سطح روی چشم را می‌پوشانند و مانع از رسیدن اکسیژن می‌شوند، بسیاری از استفاده‌کننده‌های لنز گهگاهی خشکی چشم را تجربه خواهند کرد. این خشکی چشم ممکن است در برخی شرایط خاص (مثلا سوار شدن در هواپیما، بودن در آب و هوای کاملا خشک، مصرف داروهای آنتی‌هیستامین و…) شدیدتر هم شود. بهتر است تمام کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، همیشه یک یا چند بسته قطره اشک مصنوعی با خود داشته باشند تا در این مواقع از آنها استفاده کنند.

اول لنز بگذاریم یا آرایش کنیم؟

زمانی که آرایش می‌کنید

کیف آرایش شما و محتویات آن، پر از وسایلی است که می‌توانند باعث حساسیت و تحریک چشم شوند. یادتان باشد که هرگز وسایل آرایشی خودتان را به کسی امانت ندهید و از لوازم آرایشی فرد دیگری هم استفاده نکنید. درضمن هرگز به چشم متورم، حساس و دچار اشک‌ریزش یا دردناک، ریمل و سرمه نزنید و از مداد ابرو و خط چشم استفاده نکنید.

درصورت استفاده از لنز از ریمل واترپروف استفاده کنید. اگر هم از محصولات دورچشم استفاده می‌کنید حتما از مرطوب‌کننده‌های با پایه آب که از نوع «کم حساسیت» باشند استفاده کنید.

یادتان باشد که مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌ها و فونداسیون‌ها با پایه روغنی و کرمی می‌تواند حسابی چشم‌ دارای لنز را تحریک کند و موجب آزار شود. یک نکته مهم در مورد لنزها و آرایش چشم: اگر از لنزهای نرم (soft) استفاده می‌کنید قبل از آرایش چشم‌ها لنز را در چشم‌تان بگذارید اما اگر از لنزهای منعطف با قابلیت عبور گازها استفاده می‌کنید، اول چشم‌هایتان را آرایش کنید و بعد لنز بگذارید. اما در مورد هر دو نوع لنز، اول آنها را خارج کرده و بعد اقدام به پاک کردن آرایش‌ از چشم و دورچشم خود بکنید.

زیر سشوار تا می‌توانید پلک بزنید

زمانی که به آرایشگاه می‌روید

سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها پر از ذرات معلق در هوا هستند که ناشی از اسپری‌ها و سایر مواد شیمیایی است که در هوا پخش می‌شوند. بهترین کار این است که وقتی به آرایشگاه می‌روید، لنزتان را با خودتان نبرید و از عینک استفاده کنید اما اگر مجبور هستید لنز بگذارید هم اگر می‌توانید در محیط آرایشگاه عینک به چشم بزنید تا از تماس بسیاری از ذرات معلق در هوا با چشم‌تان جلوگیری کنید. درضمن یادتان باشد که اگر لنز در چشم دارید وقتی زیر سشوار نشستید، تا می‌توانید پلک بزنید.

دود، دشمن شماست

زمانی که در هوای آزاد هستید

ذرات معلق در هوا، به‌خصوص آلاینده‌ها می‌توانند چشم‌ها را تحریک کنند و میزان تحریک در چشم‌هایی که لنز دارند بیشتر است. ذرات معلق، گردوخاک، غبار هوا و دود نمونه‌هایی از مواد آزاردهنده هستند. اگر میزان آلودگی زیاد باشد چشم با مکانیسم اشک‌‌ریزش سعی می‌کند از خود دفاع کند و این برای کسانی که لنز دارند بسیار سخت است. در هوای بسیار آلوده بهتراست لنزهایتان را خارج کنید و با عینک بیرون بروید (البته بهترین کار این است که در چنین هوایی بیشتر در محیط‌های سربسته یا دارای تصفیه هوا، باشید).

با لنز شیرجه نزنید

زمانی که به استخر می‌روید

قطعا با عینک،‌ شیرجه زدن داخل استخر لذتبخش نخواهد بود اما این را هم یادتان باشد که پریدن داخل آب پر از کلر (یا حتی دارای برخی آلودگی‌ها) با لنزی به چشم از آن هم بدتر است. اگر می‌توانید بدون لنز شنا کنید، اگر هم می‌توانید عینک‌تان را با بندی ببندید که از چشمان‌تان جدا نشود. در ضمن بهتر است تا یک ساعت پس از شنا کردن، لنزها را در چشمان‌‌تان نگذارید.

خطر سیگار برای لنزی‌ها

زمانی که سیگار می‌کشید

افراد سیگاری می‌دانند که روشن کردن هر نخ سیگار، آسیبی است که به سلامت خود وارد می‌کنند اما آیا می‌دانید افراد سیگاری که لنز در چشم دارند ۸برابر افراد غیرسیگاری در معرض خطر زخم قرنیه و عفونت چشمی هستند



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، آرایش وزیبایی ، پزشکی ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
[ سه شنبه 14 آذر 1391برچسب:, ] [ 10:12 ] [ mohamad ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد