روش های تشخیص عشق و هوس

عشق یا هوس؟ سؤالی که قدمتی به اندازه خود عشق دارد و همیشه یکی از دغدغه های فکری افراد بوده است؛ مثلا اینکه وقتی کسی به ما ابراز عشق می کند آیا واقعا دوستمان داردیا تنها از سر هوس و تمایلی که به جنس مخالف دارد از کنار ما بودن لذت می برد؟

ادامه مطلب...



موضوعات مرتبط: روانشناسی ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب

فقط مردان مجرد بخوانند

مردان مجرد رفتارهای پرخطر بیشتری دارند...

 

 

بررسی های متعدد نشان می دهند که مردان متاهل به ویژه در دهه 50، 60 و 70 زندگی خود از سلامتی بیشتری برخوردارند و میزان مرگ و میر آنها نسبت به مردانی که هرگز ازدواج نکرده اند، جدا شده و یا همسران آنان فوت کرده اند، کمتر است.

ادامه مطلب...



موضوعات مرتبط: روانشناسی ، خانواده وازدواج ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:مردان مجرد/خطر مرگ/, ] [ 11:54 ] [ mohamad ]
[ ]

شفافیت فوری پوست صورت

 استفاده از روش های مختلف در سالن های زیبایی ممکن است موجب عوارضی مانند حساسیت، قرمزی و عوارض ناخواسته شود.

دکتر صالحی سورمقی در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از ماست به طور مداوم موجب می شود که رنگ چهره تا چند درجه روشن و شفاف شود.

 

وی در ادامه افزود: اگر پوست حساس دارید حتماً از ماست های شیرین استفاده کنید.

**خلاصی از جوش های ریز زیرپوستی

این متخصص فارماکونولوژی گفت: افرادی که به طور موقتی دچار جوش های زیرپوستی شده اند می توانند با استفاده از ترکیب ماست و پودر جوانه گندم از شر این جوش ها خلاص شوند.

وی یادآور شد: التهاب جوش های کیستیک که به طور ناگهانی در اصر مصرف برخی مواد غذایی ایجاد شده با ماسک ماست به طور مؤثری بهبود می یابد



موضوعات مرتبط: روانشناسی ، ،

برچسب‌ها:
[ شنبه 23 دی 1391برچسب:شفافیت فوری پوست صورت, ] [ 13:51 ] [ mohamad ]
[ ]

شخصیت شناسی از روی موسیقی مورد علاقه

 محققان می‌گویند موسیقی موردعلاقه هم می‌تواند راز شخصیت آدم‌ها را برملا کند. آنها با بررسی‌های مختلفی دریافتند که علاقه آدم‌ها به سبک خاصی از موسیقی، می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی‌شان را هم آشکار کند.

 
شخصیت شناسی از روی موسیقی مورد علاقه
افکارنیوز: قبل از آنکه بله بگویید، برای بیشتر شناختن مرد آینده‌تان می‌توانید نگاهی به کتاب‌های کتابخانه‌اش بیندازید یا با دوستانش ملاقات کنید. می‌توانید او را از روی شیوه خوابیدنش بشناسید یا شخصیت پنهانش را با توجه به ظاهر و چهره‌اش شناسایی کنید. می‌توانید او را از روی رنگ موردعلاقه‌اش بشناسید یا ماه تولدش را بپرسید اما گذشته از همه این راه‌هایی که می‌دانید، برای شناختن این مرد، می‌توانید از صداها هم کمک بگیرید. محققان می‌گویند موسیقی موردعلاقه هم می‌تواند راز شخصیت آدم‌ها را برملا کند.

آنها با بررسی‌های مختلفی دریافتند که علاقه آدم‌ها به سبک خاصی از موسیقی، می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی‌شان را هم آشکار کند. پروفسور آدریان نورث از دانشگاه هریوت وات و جیسون رنترو از دانشگاه کمبریج، این موضوع را در پژوهش‌های جداگانه‌ای بررسی کردند. پس اگر می‌خواهید قبل از بله گفتن به خواستگار‌تان او را بهتر بشناسید، از نتایج بررسی‌های آنها هم استفاده کنید.

باسواد‌های موسیقیدان

اگر در آرزوی داشتن یک همسر متفکر، باسواد و صلح دوست هستید، بهتر است مرد آینده‌تان را در میان طرفداران موسیقی جاز جست‌وجو کنید. بررسی‌ها می‌گوید هواداران این موسیقی، آدم‌های آزادی‌خواهی هستند که در عین گرایش‌های روشنفکری‌شان، دوست‌داشتنی و خونگرم هم هستند. جازدوست‌ها، آدم‌های خلاقی هستند که همیشه ایده‌های تازه‌ای برای بهتر کردن زندگی و شرایط‌شان در ذهن دارند.

بچه باهوش‌ها

بررسی‌ها می‌گوید طرفداران کلاسیک ضریب هوشی بالاتری نسبت به آدم‌های عادی دارند. برخی بررسی‌ها هم ادعا می‌کنند که هواداران موسیقی کلاسیک آدم‌هایی خجالتی و تاحدودی درونگرا هستند. همین خصلت کلاسیک‌باز‌هاست که باعث می‌شود تمایل چندانی به حضور در اجتماع نداشته باشند و بیشتر از آدم‌های دیگر در لاک خودشان هستند اما گمان نکنید که در برخورد با این آدم‌های پیچیده، شما پیروز میدان می‌شوید؛ زیرا این افراد در عین انزواطلبی‌شان، آدم‌های با اعتمادبه‌نفسی هم هستند و به‌راحتی در بحث‌ها کوتاه نمی‌آیند. آنها به عقاید‌شان باور دارند و شاید سخت‌تر از آدم‌های دیگر بتوانید برای تغییر کردن قانع‌شان کنید.

شیش و هشتی‌های رک و ‌راست

اگر با فردی روبه‌رو هستید که هوادار آلبوم‌های موسیقی آرامش است یا از شنیدن ترانه‌های شاد و ریتمیک لذت می‌برد، باید نگرانی‌تان کمتر باشد. این افراد آدم‌های رکی هستند که افکار‌شان را به سادگی به زبان می‌آورند. شما می‌توانید آنها را از روی گفته‌های‌شان بشناسید و چندان نگران مخفی‌کار بودن‌شان نباشید. طرفداران موسیقی شیش و هشت، خلاق و اجتماعی‌اند و می‌توانند همراه خوبی برای روزهای شادی شما باشند.

بچه ساده‌ها

کسانی که عاشق موسیقی فولکلور یا موسیقی‌های پرفروش روز هستند، آدم‌های سنتی و صاف و ساده‌ای‌اند که می‌توانید روی صداقت‌شان حساب کنید. البته محافظه‌کاری هم یکی دیگر از ویژگی‌های این آدم‌هاست و شاید آنها به سادگی سفره دل‌شان را برای‌تان باز نکنند. اگر فرد مقابل شما طرفدار موسیقی فولکلور است، بدانید که بیهوده از موضوعات مختلف بحران نمی‌سازد و زندگی را آسان می‌گیرد. دوستداران موسیقی فولکلور، آدم‌های سختکوشی هستند که در عین سادگی‌شان، از بودن در میان دیگران هم لذت می‌برند اما طرفداران پاپ هم که در این گروه قرار می‌گیرند، گرچه اعتمادبه‌نفس بالایی دارند اما چندان خلاق نیستند. آنها زندگی را سخت نمی‌گیرند و آسان از کنار موضوعات ناخوشایند می‌گذرند.

وزنه‌برداران راک‌باز

درحالی که تصور می‌شود موسیقی‌های هیجانی مثل راک توان فعالیت را در ورزشکالان بالا می‌برد، اما پژوهشگران می‌گویند که بالا رفتن توانایی با کمک موسیقی، تنها در مورد وزنه‌برداران صدق می‌کند اما دوندگان نمی‌توانند از این موسیقی‌ها کمک بگیرند؛ زیرا مطالعات نشان داده موسیقی‌های هیجانی در سرعت و توانایی دویدن آنها در یک مسیر طولانی‌تر تاثیری ندارد.

رپر‌های بی‌خطر

بسیاری از والدین، نگران این هستند که فرزند‌شان با گوش دادن موسیقی رپ یا متال به فساد کشیده شود. آنها گمان می‌کنند که هواداران این موسیقی‌ها به افرادی خشن تبدیل می‌شوند و بیماری‌های روحی زندگی‌شان را از هم می‌پاشد اما محققان، هیچ ارتباط مستقیمی میان موسیقی رپ و متال و این مشکلات پیدا نکرده‌اند. آنها می‌گویند برعکس این تصور، طرفداران این موسیقی‌ها اغلب افرادی ترسو و خجالتی هستند و چندان میانه‌ای با رفتارهای خشن ندارند اما راحت بودن هم یکی دیگر از خصوصیات طرفداران این موسیقی است و اگر دوست دارید همسر آینده‌تان فرد با جذبه‌ای باشد که از قانون‌های اجتماعی پیروی می‌کند، بهتر است دور این گروه را خط بکشید. اگر هم فرد اجتماعی‌ای هستید، باید مراقب باشید! زیرا هواداران موسیقی هوی‌متال، برعکس رپر‌ها علاقه چندانی به حضور در اجتماع ندارند و ممکن است با گوشه‌گیری‌شان شما را آزار دهند.

هنردوستان ناامید

اگر خواستگار شما طرفدار موسیقی دراماتیک یا اپراست، مراقب باشید. این هنردوستان ناامید، بیشتر از دیگران دچار یأس فلسفی می‌شوند و میل به خودکشی برای رهایی از تنش‌های خانوادگی در آنها بیشتر از آدم‌های دیگر است اما اپرادوست‌ها ویژگی‌های مثبت زیادی دارند که می‌توانند به خاطر‌شان شما را تحت تاثیر قرار دهند، زیرا آنها باوقار، خلاق و با اعتماد به نفس‌اند و قانع کردن شما برای‌شان کار سختی نیست.

زمزمه‌ای برای اجتماعی‌ها

اگر شما دوست دارید هنگام درس خواندن یا کار کردن موسیقی گوش کنید، احتمالا فرد اجتماعی و برونگرایی هستید. بررسی‌ها می‌گوید موسیقی به پس زمینه آدم‌های اجتماعی برای بهتر تمرکز کردن کمک می‌کند اما در مقابل، توان تمرکز کردن را از آدم‌های درونگرا می‌گیرد. پس اگر می‌خواهید فرد مقابل‌تان را بهتر بشناسید، به اینکه آیا در زمان کار موسیقی گوش می‌کند یا نه هم توجه کنید.


موضوعات مرتبط: روانشناسی ، ،

برچسب‌ها:
[ شنبه 23 دی 1391برچسب:شخصیت شناسی از روی موسیقی مورد علاقه, ] [ 13:42 ] [ mohamad ]
[ ]

همسر پنهان‌کار را چطور بشناسید؟

http://mahfeledostan.loxblog.com/

 شاید این روزها رابطه شما و همسرتان مثل همیشه نباشد یعنی، نمی‌توانید مثل همیشه از کنار او بودن لذت ببرید، او نیز مثل همیشه با شما رفتار نمی‌کند، احساس می‌کنید چیزی بین شما فاصله انداخته است ولی نمی‌دانید چه می‌تواند باشد، به همه‌چیز شک دارید‌، حتی به احساسات خودتان و نمی‌دانید مشکل کجاست؟ شاید مشکل این است که همسرتان به هر دلیل موضوعی را از شما پنهان می‌کند یا مشکل چیز دیگری است؟ اگر می‌خواهید بدانید که آیا همسرتان چیزی را از شما پنهان می‌کند یا نه باید با نشانه‌های پنهان‌کاری مردها آشنا شوید. بیشتر مردها هنگام پنهان‌کاری به گونه‌ای ویژه رفتار می‌کنند که اگر شما بتوانید تشخیص دهید می‌توانید قبل از اینکه خیلی دیر شود رابطه‌تان را نجات دهید و دوباره تبدیل شوید به همان زوج عاشقی که قبلا بودید.

 
 
 
 احساس می‌کنید همیشه تشنه است؟
 
وقتی همسر یا نامزدتان چیزی را از شما پنهان می‌کند، احتمالا عصبی می‌شود و به طور کلی تمام حالت بدنش خونسردی و آرامش خود از دست می‌دهد به‌خصوص زمان‌هایی که راز بزرگی دارد و از برملا شدنش وحشت دارد و می‌ترسد با فاش شدن راز چیزهای زیادی را از دست بدهد. تحقیقات نشان می‌دهد در این مواقع ماهیچه‌های مری شروع به گرفتن و سفت شدن می‌کند و در نتیجه این گرفتن گلو خشک می‌شود بنابراین اگر هنگام صحبت با شما مدام آب دهانش را قورت می‌دهد نشان می‌دهد می‌خواهد کمی گلویش را از خشکی دربیاورد و ماهیچه‌های گلویش را باز کند. وقتی از او سؤال می‌‌كنید به عکس‌العمل‌هایش دقیق شوید. همچنین دقت کنید در کجای صحبت بیش از همه گلویش خشک شده و آب دهانش را قورت می‌دهد تا بفهمید در کجا از شما موضوعی را پنهان می‌کند.
 
 اگر زیاد از جزئیات می‌گوید
 
شاید فکر کنید وقتی شوهر یا نامزدتان جزء به جزء و با جزئیات تمام برایتان تعریف می‌کند که کجا بوده ‌است، چه کرده است و... یعنی هیچ چیزی را از شما پنهان نکرده و با شما روراست است و می‌تواند خیالتان راحت باشد اما باید بدانید که کاملا در اشتباهید، چون وقتی او خیلی به تعریف جزئیات می‌پردازد یعنی در حال پنهان کردن موضوعی است و می‌خواهد با تعریف داستانی طول و دراز موضوع اصلی را پنهان کند. نشانه‌ای ‌مهم که می‌تواند عدم صداقت را نشان دهد زمانی است که شروع به تعریف کردن داستانی می‌کند و در آن بیشتر به جزئیات بی‌اهمیت می‌پردازد و مدام از موضوع اصلی طفره می‌رود، باید بدانید در این مواقع احتمالا در حال پنهان کردن موضوعی است، به‌خصوص اگر هنگام صحبت مدام مکث کند، چون در حال ساختن یک واقعیت خیالی است در این مواقع شما می‌توانید با سؤال کردن او را تا حدی مجبور به گفتن حقیقت کنید. 
 
اگر کمی با خود فکر کنید به این نتیجه می‌رسید که وقتی خودتان هم در حال گفتن حقیقت و تعریف کردن یک واقعه خاص هستید خیلی به جزئیات نمی‌پردازید (مثل اینکه دیوار اتاق چه رنگی بود یا اسم فروشنده مغازه چه بود یا...) به این دلیل که شما همه این اطلاعات زائد را در زندگی هر روزه در ذهنتان نگه نمی‌دارید پس...
 
 
 با دست‌هایش چه می‌کند؟
 
هرگاه احساس کردید همسر یا نامزدتان چیزی را از شما پنهان می‌کند کمی به دست‌هایش توجه کنید و ببینید با آنها چه می‌کند. وقتی یک نفر خیلی ناگهانی دست‌هایش را پنهان می‌کند یا با آنها قسمتی از بدنش را لمس می‌کند(مثلا با دست‌هایش پشت گردنش را لمس می‌کند یا می‌گیرد) یعنی می‌خواهد به نوعی به خودش آرامش دهد و خونسردی‌اش را حفظ کند چون می‌داند در حال انجام کار اشتباهی است. البته توجه کنید که بعضی آدم‌ها به طور طبیعی بیشتر اوقات دست‌هایشان را در جیبشان قرار می‌دهند و این نشان‌دهنده پنهان‌کاری آنها نیست بنابراین اگر مرد شما هم عادت دارد بیشتر اوقات دست‌هایش را در جیبش کند نباید تصور کنید که چیزی را از شما پنهان می‌کند یا دروغگو است.
 
 ناگهان مهربان شده ‌است؟
 
شاید همسرتان خیلی گرفتار باشد، همیشه سرکار است و شما خیلی کم او را می‌بینید؛ این موضوع به خودی خود اصلا شک‌برانگیز نیست ولی زمانی باید به پنهان‌کاری او کمی شک کنید که همسرتان یکباره و به طور ناگهانی و بدون اینکه سابقه داشته باشد شروع به خریدن کادوهای خیلی گرانقیمت برای شما می‌کند، چون احتمالا به‌دلیل پنهان‌کاری‌‌ای که دارد دچار عذاب وجدان شده‌ است و می‌خواهد به نوعی جبران کند (البته همیشه هم این موضوع نشانه پنهان‌کاری نیست).
 
گاهی نیز پیش می‌آید كه همسر بی‌اعتنای شما ناگهان بیش از حد مهربان می‌شود و بیش از اندازه به شما توجه نشان می‌دهد همه اینها می‌تواند نشانه‌ای از احساس گناه او باشد بنابراین بهتر است در این مواقع در رفتارهای او دقیق شوید تا متوجه شوید واقعا چرا ناگهان اینقدر مهربان شده و آیا به راستی دچار تحول شده یا... 
 
 
  از سؤال خوشش نمی‌آید؟
 
هنگامی‌كه از او می‌پرسید «چرا دیر كردی؟» یا «چرا تلفن همراهت خـامـوش بود؟» او با لحنی تند و چهره‌ای برافروخـته شـروع بـه توجـیه می‌كـند و با اسـترس پاسخ سؤال را می‌دهد. برای هر موضوع بی‌اهمیتی شروع به بهانه‌تراشی و تندخویی می‌كند. اگر وقتی از او چیزی می‌پرسید به خود حالت دفاعی می‌گیرد به طوری که حتی شما را می‌ترساند می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شریک شما چیزی را پنهان می‌کند و از افشا شدنش می‌ترسد، در واقع او حالت دفاعی می‌گیرد چون یک قسمت ذهن او می‌داند که ممکن است شما رازش را کشف کنید، به همین دلیل جوری رفتار می‌كند که شما کمتر سؤال كنید.به طور کلی هـمیشه نسبت به فردی كه حتی از پاسخگویی به ساده‌ترین و منصفانه‌ترین سؤالات شما سر باز می‌زند یا سـؤالات شما را از خودتان می‌پرسد (این امر نشانگر یافتن یك جست‌وجوی ذهنی برای دروغگویی است) مشكوك باشید.
 
 
 
 راز تلفن‌های مشکوک چیست؟
 
وقتی تلفن همراه همسر شما وقت و بی‌وقت، مثلا شب‌های دیروقت مدام زنگ می‌خورد و او زمانی که شما در اتاق هستید به راحتی به تلفن‌هایش جواب نمی‌دهد و وقتی هم كه شما علت را جویا می‌شوید و می‌پرسید چه کسی پشت خط است جواب سربالا می‌دهد و حتی گاهی اهانت هم می‌کند یا گاهی پیش می‌آید كه در حال صحبت با تلفن است ولی وقتی شما وارد اتاق می‌شوید به سرعت گوشی را قطع می‌کند و... اگر این اتفاقات خیلی بیشتر از یک بار پیش آمده ‌است مسلما تصادفی نیست و نمی‌توان خیلی به آن خوشبین بود. او هنگام وارد شدن شما به اتاق گوشی را قطع می‌کند چون نمی‌خواهد شما متوجه شوید چه کسی پشت خط است، این پنهان‌کاری او زمانی آشکارتر هم می‌شود که وقتی از او می‌پرسید چه کسی پشت خط است و او به لکنت می‌افتد.
 
 همیشه در حال دعوا کردن است؟
 
انگار آن روزهای تفاهم، همدلی و رضایت كه با هم داشتید به پایان رسیـده است و این روزها او با هر كار شما شروع به مشاجره و شكایت می‌کند و از هـر بـهـانـه‌ای بـرای نـزاع و تخریب شخصیت شما استفاده می‌كند. نق‌زدن‌ها به او كمك می‌كند تا احساس گناه ناشی از پنهان‌کاری خود را از بین برده یا حداقل كمتر كند بنابراین اگر عیب‌جویی‌های او از شما به‌صورت یك عادت درآمده كمی‌ دقت كنید ببینید چه اتفاقی در حال افتادن است.
 
 دوستانش تغییر کرده‌اند؟
 
اگر او به طور ناگهانی شروع به معاشرت با دوستانی کرد که قبلا با آنها چندان رفت‌وآمد نداشته یا دوستان جدیدش را از شما پنهان کرد و وقتی هم از او سؤال می‌کنید جواب درستی نمی‌دهد، به او مشكوك باشید. 
 
یكی از نشانه‌‌‌های شروع پنهان‌کاری قرار گرفتن فردی جدید در سر راه فرد است كه ممكن است از طرف او «همكار» یا «دوست قدیمی» اطلاق شود. اما مسلما او از بیان جزئیات دوستی با افراد جدید خودداری كرده و سعی در پوشاندن آنها دارد.
 
 
  از هم دور شده‌اید؟
 
به طور طبیعی هر رابطه‌ای بالا و پایین دارد گاهی رابطه صمیمی‌تر است و گاهی اختلافات کوچک افراد را از هم دور می‌کند. اگر احساس می‌کنید همسرتان از شما دور شده ‌است باید به دنبال پیدا کردن دلیل این دور شدن باشید، شاید او چیزی را از شما پنهان می‌کند، ا گر متوجه شده‌اید به‌تازگی زیاد توی فكر است، معمولا به یك نقطه خیره می‌شود و در افكار خود فرورفته است باید کمی مشکوک شوید بهتر است از او بپرسید آیا مشكل كاری دارد؟ با كـسی دعوایـش شده؟ اگر نـه پس چه مشکلی پیش آمده ‌است، حتما مشکلی پیش آمده‌ است که باید آن را کشف کنید.
 
 توضیحی ندارد؟
 
اگر همسر شما هیچ توضیح منطقی‌ای برای برنامه‌های خود ندارد، اینکه وقت و بی‌وقت از خانه بیرون می‌رود و دیر به خانه بازمی‌گردد می‌تواند نشانگر پنهان‌کاری او باشد. اگر ملاقات‌های کاری مثل همیشه است جای نگرانی نیست اما اگر مدام ملاقات‌های جدید دارد، منطقی است که نگران شوید که مبادا چیزی را از شما پنهان می‌کند. شتابزدگی، وقت و بی‌وقت خانه را ترک کردن و توضیحات غیر منطقی دادن از علائم پنهان‌کاری است.


موضوعات مرتبط: روانشناسی ، ،

برچسب‌ها:
[ یک شنبه 12 آذر 1391برچسب:, ] [ 19:44 ] [ mohamad ]
[ ]

از این اشتباهات مهم در دوران نامزدیتان دوری کنید !

 

اصل مهم در دوران نامزدی، شناخت دو طرف از یکدیگر است. این شناخت باید در پایان دوره به شناخت کاملی از شخصیت طرف مقابل تبدیل شود و به گونه ای که جنبه های مختلف زندگی دختر و پسر برای یکدیگر آشکار شود. بر این اساس رابطه ادامه یابد.
هر دو طرف باید شناخت از یکدیگر را مقدم بر هر مساله دیگری بدانند اما گاهی با تصمیمات عجولانه و احساسی این شناخت منجر به یک رابطه درست نمیشود.
 



موضوعات مرتبط: روانشناسی ، خانواده وازدواج ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, ] [ 10:59 ] [ mohamad ]
[ ]

گنج های مهم در زندگی مشترک !

این ۵ کلید به شما کمک می‌کند تا واقعا در زندگی مشترک احساس گنج های مهم زندگی مشترک خوشبختی کنید:

 

 

عاشق کسی شوید که عاشق شماست

 - قبل از اینکه وارد یک رابطه کاملا یک‌طرفه شوید، درست فکر کنید. اینکه شما مرد یا زنی را با تمام وجود دوست داشته باشید اما او حتی نگاهی به شما نیندازد عاقلانه نیست. کسی را دوست داشته باشید که او هم متقابلا به شما عشق بورزد. دل بستن به فردی که به شخص دیگری علاقه دارد یا متعهد نیست و نسبت به شما بی‌تفاوتی می‌کند، کار صحیحی نیست و از چنین زندگی‌ای نمی‌توان انتظار خوشبختی داشت. اگر عاشق چنین فردی هستید تنها ۲ راه وجود دارد؛ یا او را فراموش کنید یا کاری کنید که عاشق شما شود. تنها در صورتی که هر دوی شما به هم عشق بورزید ـ آن هم عشق واقعی ـ خوشبختی نصیبتان می‌شود.

 

 

 

 

 




موضوعات مرتبط: روانشناسی ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, ] [ 19:44 ] [ mohamad ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد