از این اشتباهات مهم در دوران نامزدیتان دوری کنید !

 

اصل مهم در دوران نامزدی، شناخت دو طرف از یکدیگر است. این شناخت باید در پایان دوره به شناخت کاملی از شخصیت طرف مقابل تبدیل شود و به گونه ای که جنبه های مختلف زندگی دختر و پسر برای یکدیگر آشکار شود. بر این اساس رابطه ادامه یابد.
هر دو طرف باید شناخت از یکدیگر را مقدم بر هر مساله دیگری بدانند اما گاهی با تصمیمات عجولانه و احساسی این شناخت منجر به یک رابطه درست نمیشود.
 



موضوعات مرتبط: روانشناسی ، خانواده وازدواج ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, ] [ 10:59 ] [ mohamad ]
[ ]

گنج های مهم در زندگی مشترک !

این ۵ کلید به شما کمک می‌کند تا واقعا در زندگی مشترک احساس گنج های مهم زندگی مشترک خوشبختی کنید:

 

 

عاشق کسی شوید که عاشق شماست

 - قبل از اینکه وارد یک رابطه کاملا یک‌طرفه شوید، درست فکر کنید. اینکه شما مرد یا زنی را با تمام وجود دوست داشته باشید اما او حتی نگاهی به شما نیندازد عاقلانه نیست. کسی را دوست داشته باشید که او هم متقابلا به شما عشق بورزد. دل بستن به فردی که به شخص دیگری علاقه دارد یا متعهد نیست و نسبت به شما بی‌تفاوتی می‌کند، کار صحیحی نیست و از چنین زندگی‌ای نمی‌توان انتظار خوشبختی داشت. اگر عاشق چنین فردی هستید تنها ۲ راه وجود دارد؛ یا او را فراموش کنید یا کاری کنید که عاشق شما شود. تنها در صورتی که هر دوی شما به هم عشق بورزید ـ آن هم عشق واقعی ـ خوشبختی نصیبتان می‌شود.

 

 

 

 

 




موضوعات مرتبط: روانشناسی ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, ] [ 19:44 ] [ mohamad ]
[ ]

در تنهایی چه می گذرد؟ ( روانشناسی )

 


فرانسیس بیكن، فیلسوف شهیر انگلیسی، می‌گفت فقط دو نفر از تنهایی  لذت می‌برند: یكی خدا و دیگری موجود ددمنش. در این جمله واقعیتی نهفته است. تنهایی هم می‌تواند زمینه‌ساز پلیدی‌ها باشد، هم می‌تواند مقدمه نیل به كمالات روحی و معنوی باشد، پس باید دید كه كدام راه مطلوب و توصیه‌شدنی است: گریز از تنهایی یا خیز برداشتن به سوی آن؟

 

 

 

 



موضوعات مرتبط: روانشناسی ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:, ] [ 10:23 ] [ mohamad ]
[ ]

چطور با یک خانم صحبت کنیم ؟

 

 روانشناسی زندگی مشترک:

هنگامی که به زوج های خوشبخت نگاه می کنیم، این احساس در ما به جود می آید که آنان بنا به دلایلی خاص خوشبخت و سعادتمندند و این ذهنیت فکرمان را به خود مشغول و ما را به نوعی وسوسه یا کنجکاو می کند.

  هنگامی که به زوج های خوشبخت نگاه می کنیم، این احساس در ما به وجود می آید که آنان بنا به دلایلی خاص خوشبخت و سعادتمندند و این ذهنیت فکرمان را به خود مشغول و ما را به نوعی وسوسه یا کنجکاو می کند. با چنین افکاری سعی داریم خود را به این گونه توجیه کنیم که آنان یا همسر مناسب و دلخواهشان را یافته اند، یا انتخابشان درست بوده است، یا این شانس را در زندگی داشته اند که مشکلات جدی و حادی برای شان پیش نیاید یا با مسایل رنج آور و روزهای سخت مواجه نشده اند و یا اینکه به نوعی تقدیرشان چنین رقم خورده و در زندگی شانس با آنها یار بوده است.



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، روانشناسی ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 22 مهر 1391برچسب:, ] [ 16:59 ] [ mohamad ]
[ ]

چرا کودکمان خجالتی می شود؟

محفل دوستان mahfeledostan.loxblog.ior

کم رویی چیست؟
خجالت یا کمرویی یک عاطفه اجتماعی است . به عبارت دیگر می توان کم رویی را نوعی توجه غیرعادی و همراه با اضطراب فرد نسبت به خویشتن نامید. این مسئله باعث می شود تا شرایط به گونه ای غیرعادی برای فرد کم رو، تصور شود.

http://djhamid.blogfa.com



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، روانشناسی ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ ]

17 راز جالب آقایان که دختران حتما باید بدانند

محفل دوستان mahfeledostan.loxblog.ir

 
اگر دختری در سنین ازدواج هستید، بهتر است مردان را بهتر بشناسید...

شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود. روان شناسانی که نقش جنسیت را در برقراری ارتباط مطالعه می کنند، این ۱۷ نکته را در مورد شناخت مردان با اهمیت می دانند.++

 http://djhamid.blogfa.com

 



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، روانشناسی ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 اسفند 1390برچسب:متن,17 راز جالب آقایان که دختران حتما باید بدانند,, ] [ 20:10 ] [ mohamad ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد