تکنیک های آرایشی برای 10 سال جوان تر شدن !

 ۳۰ سالگی برای خانم ها از آن سن های مرزی است. تعداد زیادی از خانم ها در اوایل دهه سوم زندگی شان دچار بحران می شوند و احساس می کنند که در حال سپری کردن دوران جوانی و ورود به دنیای میانسالی هستند، خیلی از خانم ها سراغ جراحی های زیبایی و درما ن های جوان کننده می روند تا بتوانند اثر گذشت زمان را از روی چهره خود پاک کنند و جوان تر از سن شان به نظر برسند.

اما هستند خانم هایی هم که به هر دلیل تمایلی به انجام جراحی های زیبایی ندارند، مثلا ممکن است نخواهند هزینه زیادی بکنند یا از عوارض چنین جراحی هایی می ترسند یا... حتی ممکن است جراحی کرده ولی نتیجه مطلوب شان را نگرفته باشند. اما شکی در این وجود ندارد که همه با زیباتر و جوان تر شدن مشکلی ندارند و از اینکه بتوانند بدون دردسر چهره ای جوان تر داشته باشند، استقبال هم می کنند. اما جوان شدن بی دردسر یعنی چه؟ 
یعنی اینکه تنها با چند ماده آرایشی و چند تکنیک خاص صورت تان را جوان کنید و حداقل ۱۰ سال جوان تر به نظر برسید، البته اشتباه نکنید منظور آرایش زیاد نیست؛ منظور گریمی است که فقط ایرادها و نشانه های پیری را از روی صورت پاک می کند و اصلا جلب توجه هم نخواهد کرد.
 


موضوعات مرتبط: آرایش وزیبایی ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, ] [ 11:12 ] [ mohamad ]
[ ]

صورت تان را با مواد طبیعی زیبا کنید !

 یک قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب رقیق کنید. ۱۰ دقیقه آن را در مایکروفر حرارت دهید. بعد از سرد شدن، آن را روی لب هایتان بمالید و تا ۱۰ دقیقه بگذارید بماند.

 

داشتن صورت و اندامی زیبا مستلزم تغذیه سالم است. برخی از بهترین راه حل های زیبایی، استفاده ازمواد غذایی ساده ای است که در آشپزخانه یا مغازه های عطاری یافت می شود. مهم ترین نکته درباره غذاهای طبیعی این است که این غذاها فاقد مواد نگهدارنده، شیمیایی یا اسانس هایی است که در بسیاری از محصولات تجاری وجود دارد. می توان از این مواد غذایی طبیعی برای معالجه به صورت طبیعی استفاده کرد و البته این مواد غذایی راهی سریع برای رسیدن به زیبایی در خانه هم هستند.

 لطفا به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید...



موضوعات مرتبط: آرایش وزیبایی ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, ] [ 11:8 ] [ mohamad ]
[ ]

چهل حدیث زیبا در مورد امام حسین (ع)

 

 

 

در مکتب شیعه شخصیت و زیارت امام حسین علیه السلام از موقعیت ویژه ای برخوردار است و روایات بسیاری در مورد ایشان ذکر شده است. در این مطلب چهل حدیث از اهل بیت علیهم السلام در مورد امام حسین علیه السلام می آوریم تا معرفت خود را نسبت به این بزرگوار هر چه بیشتر نماییم.
عن النبى (ص) قال: … و هى اطهر بقاع الارض واعظمها حرمة و إنها لمن بطحاء الجنة.
پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله در ضمن حدیث بلندى مى‏فرماید:
کربلا پاک ترین بقعه روى زمین و از نظر احترام بزرگترین بقعه‏ها است والحق که کربلا از بساط هاى بهشت است.(۱)
۲- سرزمین نجات:
قال رسول الله صلى الله علیه و آله: یقبر ابنى بأرض یقال لها کربلا هى البقعة التى کانت فیها قبة الاسلام نجا الله التى علیها المؤمنین الذین امنوا مع نوح فى الطوفان.
پیامبر خدا (ص) فرمود: پسرم حسین در سرزمینى به خاک سپرده مى‏شود که به آن کربلا گویند، زمین ممتازى که همواره گنبد اسلام بوده است، چنان که خدا یاران مومن حضرت نوح را در همانجا از طوفان نجات داد .(۲)
۳- مسلخ عشق:
‏قال على علیه السلام: هذا… مصارع عشاق شهداء لا یسبقهم من کان قبلهم ولا یلحقهم من کان بعدهم.
حضرت على علیه السلام روزى گذرش از کربلا افتاد و فرمود: اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است شهیدانى که نه شهداى گذشته و نه شهداى آینده به پاى آنها نمى‏رسند.(۳)
۴- عطر عشق:
‏قال على علیه السلام: واها لک ایتها التربة لیحشرن منک قوم یدخلون الجنة بغیر حساب. (۴)
امیرالمومنین علیه السلام خطاب به خاک کربلا فرمود: چه خوشبویى اى خاک! در روز قیامت قومى از تو به پا خیزند که بدون حساب و بى درنگ به بهشت روند.
  
قال على بن الحسین علیه السلام: تزهر أرض کربلا یوم القیامة کالکوکب الدرى و تنادى انا ارض الله المقدسة الطیبة المبارکة التى تضمنت سیدالشهداء و سید شباب اهل الجنة.(۵)
امام سجاد علیه السلام فرمود: زمین کربلا در روز رستاخیز، چون ستاره مرواریدىمى‏درخشد و ندا مى‏دهد که من زمین مقدس خدایم، زمین پاک و مبارکى که پیشواى شهیدان و سالار جوانان بهشت را در بر گرفته است.
۶- کربلا وبیت المقدس‏:
قال ابوعبدالله علیه السلام: الغاضریة من تربة بیت المقدس.(۶)
امام صادق علیه السلام فرمود: کربلا از خاک بیت المقدس است.
۷- فرات و کربلا:
قال ابوعبدالله: ان أرض کربلا و ماء الفرات اول ارض و اول ماء قدس الله تبارک و تعالى…(۷)
امام صادق علیه السلام فرمود: سرزمین کربلا و آب فرات، اولین زمین و نخستین آبى بودند که خداوند متعال به آنها قداست و شرافت بخشید.
۸- کربلا کعبه انبیاء:
قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس نبى فى السموات والارض و الا یسألون الله تبارک و تعالىان یوذن لهم فى زیارة الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج.(۸)
امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ پیامبرى در آسمانها و زمین نیست مگر این که مى‏خواهند خداوند متعال به آنان رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شوند، چنین است که گروهى به کربلا فرود آیند و گروهى از آنجا عروج کنند.
۹- کربلا، مطاف فرشتگان:
‏قال ابوعبدالله علیه السلام: لیس من ملک فى السموات والارض إلا یسألون الله تبارک و تعالى ان یوذن لهم فى زیارة الحسین علیه السلام ففوج ینزل و فوج یعرج.(۹)
امام صادق علیه السلام فرمود: هیچ فرشته‏اى در آسمانها و زمین نیست مگر این که مى‏خواهد خداوند متعال به او رخصت دهد تا به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شود، چنین است که همواره فوجى از فرشتگان به کربلا فرود آیند و فوجى دیگرعروج کنند و از آنجا اوج گیرند.
‏قال ابوعبدالله علیه السلام: موضع قبرالحسین علیه السلام ترعة من ترع الجنة.(۱۰)
امام صادق علیه السلام فرمود: جایگاه قبر امام حسین علیه السلام درى از درهاى بهشت است.
۱۱- کربلا حرم امن‏:
قال ابوعبدالله علیه السلام: ان الله اتخذ کربلا حرما آمنا مبارکا قبل ان یتخذ مکة حرماً.(۱۱)
امام صادق (ع) فرمود: به راستى که خدا کربلا را حرم امن و با برکت قرار داد پیش از آن کهمکه را حرم قرار دهد.( شایان ذکر است منظور از این روایت درعالم بالا می باشد که قبل از مکه، کربلا حرم امن الهی قرار گرفت.)
۱۲- زیارت مداوم:
‏قال الصادق علیه السلام: زوروا کربلا ولا تقطعوه فان خیر أولاد الانبیاء ضمنته…(۱۲)
امام صادق (ع) فرمود: کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.
۱۳- بارگاه مبارک:
‏قال الصادق علیه السلام: « شاطى‏ء الوادى الایمن» الذى ذکره الله فى القرآن،( قصص/۳۰) هو الفرات و« البقعة المبارکة» هى کربلا. (۱۳)
امام صادق (ع) فرمود: آن « ساحل وادى ایمن» که خدا در قرآن یاد کرده فرات است و « بارگاه با برکت» نیز کربلا است.
۱۴- شوق زیارت:
‏قال الامام باقرعلیه السلام: لو یعلم الناس ما فى زیارة قبرالحسین علیه السلام من الفضل، لماتوا شوقاً.(۱۴)
امام باقرعلیه السلام فرمود: اگر مردم مى‏دانستند که چه فضیلتى در زیارت مرقد امام حسین علیه السلام است از شوق زیارت مى‏مردند.
۱۵- حج مقبول و ممتاز:
قال ابوجعفرعلیه السلام: زیارة قبر رسول الله صلى الله علیه و آله و زیارة قبور الشهداء، و زیارة قبرالحسین بن على علیهما السلام تعدل حجة مبرورة مع رسول الله صلى الله علیه و آله.(۱۵)
امام باقر علیه السلام فرمودند: زیارت قبر رسول خدا (ص) و زیارت مزار شهیدان، و زیارت مرقد امام حسین علیه السلام معادل است با حج مقبولى که همراه رسول خدا (ص) بجا آورده شود.
۱۶- تولدى تازه‏:
عن حمران قال: زرت قبرالحسین علیه السلام فلما قدمت جاء نى ابو جعفر محمد بن على علیه السلام … فقال علیه السلام ابشر یا حمران فمن زار قبور شهداء آل محمد (ص) یرید الله بذلک وصلة نبیه حرج من ذنوبه کیوم ولدته امه.(۱۶)
حمران مى‏گوید هنگامى که از سفر زیارت امام حسین (ع) برگشتم، امام باقرعلیه السلام به دیدارم آمد و فرمود: اى حمران! به تو مژده مى‏دهم که هر کس قبور شهیدان آل محمد (ص) را زیارت کند و مرادش از این کار رضایت خدا و تقرب به پیامبر(ص) باشد، از گناهانش بیرون مى‏آید مانند روزى که مادرش او را زاده است.
۱۷- زیارت مظلوم‏:
عن ابى جعفر و ابى عبدالله علیهماالسلام یقولان: من احب أن یکون مسکنه و مأواه الجنة، فلا یدع زیارة المظلوم.(۱۷)
از امام باقر و امام صادق علیهماالسلام نقل شده که فرمودند: هر کس که مى‏خواهد مسکن و مأوایش بهشت باشد، زیارت مظلوم – امام حسین- را ترک نکند.
۱۸- شهادت و زیارت‏:
قال الامام الصادق علیه السلام: زوروا قبرالحسین علیه السلام ولا تجفوه فانه سید شباب أهل الجنة من الخلق و سید شباب الشهداء.(۱۸)
امام صادق (ع) فرمود: مرقد امام حسین علیه السلام را زیارت کنید و با ترک زیارتش به او ستم نورزید، چرا که او سید جوانان بهشت از مردم و سالار جوانان شهید است.
۱۹- زیارت، بهترین کار:
قال ابوعبدالله علیه السلام: زیارة قبرالحسین بن على علیهماالسلام من أفضل ما یکون من الأعمال.(۱۹)
امام صادق (ع) فرمود: زیارت قبر امام حسین علیه السلام از بهترین کارهاست که مى‏تواند انجام یابد.
۲۰- سفره‏هاى نور:
قال الامام الصادق علیه السلام: من سره ان یکون على موائد النور یوم القیامة فلیکن من زوارالحسین بن على علیهماالسلام.(۲۰)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس دوست دارد روز قیامت، بر سر سفره‏هاى نور بنشیند باید از زائران امام حسین علیه السلام باشد.
۲۱- شرط شرافت:
‏قال الصادق علیه السلام: من اراد ان یکون فى جوار نبیه و جوارعلى و فاطمه علیهم السلام فلا یدع زیارة الحسین علیه السلام. (۲۱)
امام صادق (ع) فرمود: کسى که مى‏خواهد در همسایگى پیامبر(ص) و در کنارعلى (ع) و فاطمه (س) باشد زیارت امام حسین (ع) را ترک نکند.
‏قال ابوعبدالله علیه السلام: لو ان احدکم حج دهره ثم لم یزرالحسین بن على علیهماالسلام لکان تارکا حقا من حقوق رسول الله (ص) لان حق الحسین فریضة من الله تعالى واجبه على کل مسلم.(۲۲)
امام صادق (ع) فرمود: اگر یکى از شما تمام عمرش را احرام حج ببندد اما امام حسین علیه السلام را زیارت نکند حقى از حقوق رسول خدا (ص) را ترک کرده است؛ چرا که حق حسین (ع) فریضه الهى و بر هر مسلمانى واجب و لازم است.
۲۳- کربلا کعبه کمال:
‏قال ابوعبدالله علیه السلام: من لم یأت قبرالحسین علیه السلام حتى یموت کان منتقص الایمان منتقص الدین، ان ادخل الجنة کان دون المؤمنین فیها.(۲۳)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس به زیارت قبر امام حسین (ع) نرود تا بمیرد، ایمانش ناتمام و دینش ناقص خواهد بود به بهشت هم که برود پایین تر از مومنان در آنجا خواهد بود.
۲۴- از زیارت تا شهادت:
‏قال ابوعبدالله علیه السلام: لا تدع زیارة الحسین بن على علیهماالسلام و مُرّ أصحابک بذلک یمدالله فى عمرک و یزید فى رزقک و یحییک‏ الله سعیدا ولا تموت الا شهیدا.(۲۴)
امام صادق (ع) فرمود: زیارت امام حسین علیه السلام را ترک نکن و به دوستان و یارانت نیز همین را سفارش کن! تا خدا عمرت را دراز و روزى و رزقت را زیاد کند و خدا تو را با سعادت زنده دارد و نمیرى مگر با شهادت.
۲۵- حدیث محبت‏:
عن ابى عبدالله قال: من اراد الله به الخیر قذف فى قلبه حب الحسین علیه السلام و زیارته و من اراد الله به السوء قذف فى قلبه بغض الحسین علیه السلام و بغض زیارته.(۲۵)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین (ع) و زیارتش را در دل او مى‏اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه و خشم حسین (ع) و خشم زیارتش را در دل او مى‏اندازد.
۲۶- نشان شیعه بودن:
‏قال الصادق علیه السلام: من لم یأت قبرالحسین علیه السلام و هو یزعم انه لنا شیعة حتى یموت فلیس هو لنا شیعة و ان کان من اهل الجنة فهو من ضیفان اهل الجنة.(۲۶)
امام صادق علیه السلام فرمود: کسى که به زیارت قبر امام حسین نرود و خیال کند که شیعه ما است و با این حال و خیال بمیرد او شیعه ما نیست و اگر هم از اهل بهشت باشد از میهمانان اهل بهشت خواهد بود.
۲۷- سکوى معراج‏:
قال الصادق علیه السلام: من اتى قبرالحسین علیه السلام عارفا بحقه کتبه الله عزوجل فى اعلى علیین.(۲۷)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس که به زیارت قبر حسین علیه السلام نایل شود و به حق آن حضرت معرفت داشته باشد خداى متعال او را در بلندترین درجه عالى مقامان ثبت مى‏کند.
۲۸- مکتب معرفت:
‏قال ابوالحسن موسى بن جعفرعلیه السلام: أدنى ما یثاب به زائر ابى عبدالله علیه السلام بشط فرات إذا عرف حقه و حرمته و ولایته ان یغفر له ما تقدم من ذنبه و ما تأخز.(۲۸)
حضرت امام موسى کاظم علیه السلام فرمود: کمترین ثوابى که به زائر امام حسین علیه السلام در کرانه فرات داده مى‏شود این است که تمام گناهان بخشوده مى‏شود. بشرط این که حق و حرمت ولایت آن حضرت را شناخته باشد.
۲۹- همچون زیارت خدا:
قال الرضا علیه السلام: من زار قبرالحسین (ع) بشط الفرات کان کمن زار الله.(۲۹)
امام رضا علیه السلام فرمود: کسى که قبر امام حسین علیه السلام را در کرانه فرات زیارت کند، مثل کسى است که خدا را زیارت کرده است.
۳۰- زیارت عاشورا:
قال الصادق علیه السلام: من زارالحسین علیه السلام یوم عاشورا وجبت له الجنة.(۳۰)
امام صادق (ع) فرمود: هر کس که امام حسین علیه السلام را در روز عاشورا زیارت کند بهشت بر او واجب مى‏شود.
۳۱- بالاتر از روسپیدى:
قال ابوعبدالله علیه السلام: من باب عند قبرالحسین علیه السلام لیلة عاشورا لقى الله یوم القیامة ملطخا بدمه کأنما قتل معه فى عرصة کربلا.(۳۱)
امام صادق (ع) فرمود: کسى که شب عاشورا در کنار مرقد امام حسین علیه السلام سحر کند روز قیامت در حالى به پیشگاه خدا خواهد شتافت که به خونش آغشته باشد، مثل کسى که در میدان کربلا و در کنار امام حسین علیه السلام کشته شده باشد.
۳۲- نشانه‏هاى ایمان‏:
قال ابو محمدالحسن العسکرى علیه السلام: علامات المؤمن خمس: صلاة الخمسین، و زیارة الاربعین، والتختم فى الیمین، و تعفیر الجبین والجهر ببسم الله الرحمن الرحیم.(۳۲)
امام حسن عسکرى علیه السلام فرمود: نشانه‏هاى مؤمن پنج چیز است: ۱ ـ پنجاه رکعت نماز( نماز یومیه و نمازهای نافله) ۲ ـ زیارت اربعین ۳ ـ انگشتر به دست راست کردن ۴ ـ بر خاک سجده کردن ۵ ـ بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن.
۳۳- رواق منظر یار:
قال رسول الله (ص): الا و ان الإجابة تحت قبته والشفاء فى تربته، و الائمة علیهم السلام من ولده.(۳۳)
پیامبر خدا(ص) فرمود: بدانید که اجابت دعا، زیر گنبد حرم او و شفاء در تربت او، و امامان علیهم السلام از فرزندان اوست.‏
۳۴- تربت و تربیت:
‏قال الصادق علیه السلام: حنکوا اولادکم بتربة الحسین (ع) فإنها امان.(۳۴)
امام صادق (ع) فرمود: کام کودکانتان را با تربت حسین (ع) بردارید چرا که خاک کربلا فرزندانتان را بیمه مى‏کند.
۳۵- بزرگترین دارو:
قال ابوعبدالله علیه السلام: فى طین قبرالحسین علیه السلام الشفاء من کل داء و هو الدواء الاکبر.(۳۵)
امام صادق (ع) فرمود: شفاى هر دردى در تربت قبر حسین علیه السلام است و همان است که بزرگترین داروست.
۳۶- تربت و هفت حجاب‏:
قال الصادق علیه السلام: السجود على تربة الحسین علیه السلام یخرق الحجب السبع.(۳۶)
امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت حسین علیه السلام حجابهاى هفتگانه را پاره مى‏کند.
۳۷- سجده بر تربت عشق:
‏کان الصادق (ع) لا یسجد الا على تربة الحسین (ع) تذللا لله و إستکانة الیه.(۳۷)
رسم حضرت امام صادق (ع) چنین بود که: جز بر تربت حسین (ع) به خاک دیگرى سجده نمى‏کرد و این کار را از سر خشوع و خضوع براى خدا مى‏کرد.
۳۸- تسبیح تربت:
قال الصادق (ع): السجود على طین قبرالحسین (ع) ینور الى الارض السابعة و من کان معه سبحة من طین قبرالحسین (ع) کتب مسبحا و ان لم یسبح بها…(۳۸)
امام صادق (ع) فرمود: سجده بر تربت قبر حسین (ع) تا زمین هفتم را نور باران مى‏کند و کسى که تسبیحى از خاک مرقد حسین (ع) را با خود داشته باشد، تسبیح گوى حق محسوب مى‏شود، اگر چه با آن تسبیح هم نگوید.
۳۹- تربت شفا بخش:
عن موسى بن جعفرعلیه السلام قال: ولا تأخذوا من تربتى شیئا لتبرکوا به فأن کل تربة لنا محرمة الا تربة جدى الحسین بن على علیهماالسلام فأن الله عزوجل جعلها شفاء لشیعتنا و أولیائنا.(۳۹)
حضرت امام کاظم (ع) در ضمن حدیثى که از رحلت خویش خبر مى‏داد فرمود: چیزى از خاک قبر من برندارید تا به آن تبرک جویید؛ چرا که خوردن هر خاکى جز تربت جدم حسین (ع) بر ما حرام است، خداى متعال تنها تربت کربلا را براى شیعیان و دوستان ما شفا قرار داده است.
۴۰- یکى از چهار نیاز:
قال الامام موسى الکاظم (ع): لا تستغنى شیعتنا عن أربع: خمرة یصلى علیها و خاتم یتختم به و سواک یستاک به و سبحة من طین قبر أبى عبدالله علیه السلام… (۴۰)
حضرت امام موسى بن جعفر علیهماالسلام فرمود: پیروان ما از چهار چیز بى‏نیاز نیستند:
۱ ـ سجاده‏اى که بر روى آن نماز خوانده شود.
۲ ـ انگشترى که در انگشت باشد.
۳ ـ مسواکى که با آن دندانها را مسواک کنند.
۴ ـ تسبیحى از خاک مرقد امام حسین (ع).

 

پانوشت ها:
۱- بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۱۱۵/ کامل الزیارات، ص ۲۶۴٫
۲- کامل الزیارات، ص۲۶۹، باب ۸۸، ح ۸ .
۳- تهذیب، ج ۶، ص۷۳ / بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۱۱۶٫
۴- شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج ۴، ص ۱۶۹٫
۵- ادب الطف، ج ۱، ص ۲۳۶، به نقل از کامل الزیارات، ص ۲۶۸٫
۶- کامل الزیارات، ص ۲۶۹، باب ۸۸، ح۷ .
۷- بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۱۰۹/ کامل الزیارات، ص ۲۶۹ .
۸- مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۲۴۴ به نقل از کامل الزیارات، ص ۱۱۱٫
۹- مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۲۴۴ به نقل از کامل الزیارات، ص ۱۱۱٫
۱۰- کامل الزیارات، ص ۲۷۱، باب ۸۹، ح ۱٫
۱۱- کامل الزیارات، ص ۲۶۷/ بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۱۱۰٫
۱۲- کامل الزیارات، ص ۲۶۹٫
۱۳- بحارالانوار، ج ۵۷، ص ۲۰۳؛ به نقل از تهذیب. ‏
۱۴- ثواب الاعمال، ص ۳۱۹؛ به نقل از کامل الزیارات.
۱۵- مستدرک الوسائل، ج ۱ ص ۲۶۶/ کامل الزیارات، ص ۱۵۶٫
۱۶- امالى شیخ طوسى، ج ۲، ص ۲۸، چاپ نجف/ بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۲۰٫
۱۷- مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۲۵۳٫
۱۸- مستدرک الوسائل ج ۱۰، ص ۲۵۶ / کامل الزیارات ، ص ۱۰۹٫
۱۹- مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۳۱۱٫
۲۰- وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۳۰/ بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۷۲٫
۲۱- وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۳۱، ح ۳۹٫
۲۲- وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۳۳٫
۲۳- وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۳۵٫
۲۴- وسائل الشیعه، ج۱۰، ص۳۳۵٫
۲۵- وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۸۸/ بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۷۶ .
۲۶- کامل الزیارات، ص ۱۹۳/ بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۴٫
۲۷- من لا یحضره الفقیه، ج ۲، ص۵۸۱٫
۲۸- مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۲۳۶، به نقل از کامل الزیارات، ص ۱۳۸٫
۲۹- مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص۲۵۰؛ به نقل از کامل الزیارات.‏
۳۰- اقبال الاعمال، ص ۵۶۸٫
۳۱- وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۷۲٫
۳۲- وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۷۳ / التهذیب، ج ۶، ص ۵۲ .
۳۳- مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۳۳۵٫
۳۴- وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۴۱۰٫
۳۵- کامل الزیارات، ص ۲۷۵ / وسائل الشیعه، ج ۱۰، ص ۴۱۰٫
۳۶- مصباح التمهجد، ص ۵۱۱/ بحارالانوار، ج ۹۸، ص ۱۳۵٫
۳۷- وسائل الشیعه، ج ۳، ص ۶۰۸٫
۳۸- من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۲۶۸/ وسائل الشیعه، ج ۳ ص ۶۰۸٫
۳۹- جامع الاحادیث الشیعه، ج ۱۲، ص ۵۳۳٫
۴۰- تهذیب الاحکام، ج ۶، ص ۷۵٫


موضوعات مرتبط: دانستنیها ، مذهبی ، ،

برچسب‌ها:
[ شنبه 27 آبان 1391برچسب:, ] [ 20:17 ] [ mohamad ]
[ ]

10جمله‌ای كه زندگی كاری شما را ویران می‌كند

 

 

 

«تفاوت میان جمله «تقریبا درست است» با «درست است» آنقدر بزرگ است كه به تفاوت میان كرم‌شب‌تاب و رعد و برق می‌ماند.» معنای این جمله‌ «مارك تواین» را وقتی بهتر درك می‌كنیم كه بدانیم گفتن بعضی جمله‌ها در كار چقدر می‌تواند ویرانگر باشد. فرقی نمی‌كند شما كارمند باشید یا مشتری یا جزو مقامات بلندپایه؛ این كلمات شما هستند كه به شما و شخصیت كاری‌تان رنگ و رو می‌دهند.

 

«كلمه‌ها بسیار اهمیت دارند چراكه نه تنها شخصیت شما را به دیگران نشان می‌دهند بلكه طرز فكر دیگران درمورد شما را شكل می‌دهند.» این جمله‌ای است كه «كارن فرایدمن» نویسنده كتاب «خفه شو و چیزی بگو!» می‌نویسد. این كتاب به بررسی استراتژی برقراری ارتباط در محل كار می‌پردازد. «اگر شما چهره‌ای مثبت به خود بگیرید قطعا توجه دیگران را جلب خواهید كرد. در این صورت شما در بهترین شرایط قرار می‌گیرید تا آنها به حرف‌هایتان گوش دهند.»

 

با این حال اغلب اوقات وقتی در محیط كاری شروع به صحبت می‌كنیم اغلب از كلماتی مبهم و تردیدآمیز استفاده می‌كنیم كه تنها فایده‌اش مخدوش كردن پیامی است كه قصد انتقال آن را داریم. كاربرد كلمه‌هایی همچون «به نوعی، در اغلب موارد» باعث كاهش قدرت كلام می‌شود یا استفاده از جمله‌های منفی مثل «نمی‌توان، امكان ندارد و هرگز» كه باعث ناامیدی و منفعل شدن می‌شود. براساس تحقیقی كه به تازگی انجام شده و طبق توصیه كارشناسان، ۱۰ جمله زیر را فیگارو به عنوان بدترین چیزهایی انتخاب كرده كه می‌توان در محیط كار به زبان آورد.

 

این كار من نیست

همین جمله ساده و پركاربرد باعث می‌شود شما خودتان را از جمع اعضای تیم كاری‌تان جدا كنید. این جمله دقیقا متضاد حس انعطاف‌پذیری و میل به یادگرفتن چیزهای جدیدی است كه برای برعهده گرفتن پست‌های حساس و عالی حیاتی است. به جای این جمله منفی می‌توان از این جمله مثبت استفاده كرد: «واقعا در این زمینه تجربه‌ای ندارم.»

 

فكر می‌كنم كه...

«لوری توماس روس» كه مدیر یك شركت بزرگ است اعتقاد دارد این جمله و جمله‌های مشابه آن همچون «تصور می‌كنم، احساس می‌كنم» باعث می‌شود از تسلط مدیریتی شما كاسته شده و قدرت پیام را نیز تضعیف كند. گفتن «فكر می‌كنم این بهترین استراتژی است» قدرت كمتری دارد از جمله «این بهترین استراتژی است.» حتی این مورد را باید به تشكر كردن هم تسری دارد.

 

‌نمی‌دانم

شما فكر می‌كنید گفتن این جمله یعنی صداقت؟ با گفتن این جمله ممكن است دیگران فكر كنند شما از روی تنبلی با این جمله خود را خلاص كرده‌اید. به جای این جمله بگویید: «اجازه بدهید جواب را پیدا كنم.» یا «نمی‌دانم چطور این كار را انجام دهم.» و حتی «برای انجام این كار از چه كسی می‌توانم كمك بگیرم؟» نیز جمله مناسبی است. با این كار زمان می‌خرید تا راه حل را بیابید.

 

نمی‌توانم

با بر زبان «نیاوردن» این جمله به همكاران خود می‌فهمانید كه برای هرنوع یادگیری آماده هستید. می‌توانید مشكل را بررسی و راه حل پیشنهاد كنید. مثلا اگر از شما خواسته باشند پروژه‌ای را معرفی كنید كه به دلیل مشغله كاری توان انجام آن را ندارید بگویید: «متاسفانه الان مشكلی دارم. با این حال با فلانی در این مورد صحبت كرده‌ام و مطمئنم او به خوبی از پس آن برمی‌آید.»

 

ولی...

استفاده از كلمه «ولی» همه آن چیزی را كه پیش از این گفته‌اید كاملا انكار می‌كند. مثلا این جمله را ببینید: «این پیراهن خیلی زیباست اما این گوشواره‌ها به پیراهنت نمی‌آید.» ما همیشه به طورغریزی جملات منفی را می‌بینیم. بنابراین استفاده از این كلمه تنها باعث برجسته شدن بخش منفی ماجرا می‌شود.

 

سعی خودم را می‌كنم

استفاده از این جمله یعنی احتمال شكست وجود دارد و ممكن است داستان به آخر نرسد. وقتی در ساعات آغازین كار، رئیس‌تان از شما می‌خواهد كاری را انجام دهید و شما به او می‌گویید «سعی خودم را می‌كنم» باعث می‌شود تردید در روح رئیس‌تان شكل بگیرد. به جای این جمله می‌توانید بگویید: «ساعت ۹ روی میز كارتان خواهد بود.»

 

ایده خوبی نیست

این اولین و دم‌دست‌ترین جمله‌ای است كه در برابر ایده‌های همكارانتان می‌توانید بگویید. بكار بردن این جمله باعث می‌شود آنها جرات ابراز ایده‌های خود را نداشته باشند. به جای اینكه چیزی را به طور كامل رد كنید می‌توان مثلا از یك پرسش استفاده كرد: «خب می‌توان این ایده را اجرایی كرد؟»

 

تقصیر من نیست

به جای گفتن این جمله و در مقام ضعف و مظلوم‌نمایی قرار گرفتن بهتر است دست بالا را بگیریم. چنین جمله‌هایی می‌تواند كمك حال هركسی باشد: «سعی می‌كنم بفهمم چه اتفاقی افتاده است.» یا «بهتر است سعی كنیم بفهمیم چطور می‌شود از تكرار این اتفاق جلوگیری كرد.»

 

تصور می‌كنم...

اجتناب كردن از جمله‌هایی كه در آنها عدم قطعیت موج می‌زند باعث می‌شود قدرت و تسلط خود را بهتر به دیگران نشان دهید. اگر ذهن شما را چیزی به خود مشغول كرده كه باعث درنگ شما می‌شود به جای اینكه با خجالت صحبت كنید بهتر است مشغولیت ذهنی‌تان را صادقانه مطرح كنید.

 

غیرممكن است

این جمله بدون شك منفی‌ترین جمله این فهرست است. این جمله یعنی اینكه شما حتی آماده نیست كه آن موضوع خاص را امتحان كنید. حس منفی واگیردار است و همچون یك ویروس منتشر می‌شود. برای مثبت بودن می‌شود گفت: «خب بگردیم شاید راه حلی پیدا كردیم.»

منبع:اقتصادایران آنلاین

 



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
[ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, ] [ 10:33 ] [ mohamad ]
[ ]

مهمترین مکان ها برای گردشگری ترس +تصاویر

 بسیاری از مردم دنیا تجربه کردن ترس را بسیار دوست دارند و حتی حاضرند برای تجربه آن هزینه هم بپردازند. استفاده از جاذبه های پنهان این موضوع دستمایه جذب گردشگر در بعضی از نقاط دنیا شده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، جاذبه های گردشگری همانطور که از نامشان مشخص است توریست های زیادی را به خود جذب می کنند. ترس موضوعی است که ماهیتاً قابلیت جذب گردشگران بسیاری را دارد. این شما و این هم مکان هایی گردشگری برای ترسیدن.

محفل دوستانmahfeledostan.lxb.ir

شکار مردان گرگ نما

شاید تا به حال فیلم هایی در مورد شکار موجودات عجیب دیده باشید اما ممکن است علاقه مند باشید تا قرارگرفتن در آن فضا ها را به صورت فردی تجربه کنید. جالب است بدانید در انگلستان و در نزدیکی شهر بیرمنگام جنگلی به صورت امنیتی ایجاد شده است که بازدید کنندگان قادرند به شکار انسان های گرگ نما بپردازند.

در این جنگل ابتدا به آنها آموزش های لازم برای زنده ماند در شرایط سخت داده می شود و سپس برای شکار انسان های گرگ نما وارد جنگل خواهند شد. شاید موجوداتی که در آنجا هستند واقعی نباشند اما بسیاری از افرادی که این جنگل را تجربه کرده اند می گویند یکی از ترسناکترین جنگل های دنیا است. این سرزمین گرگی هرساله افراد زیادی را به این منطقه جذب می کند.

 

کشتی کویین مری

کشتی کویین مری یکی از مناطقی در آمریکا است که گفته می شود توسط ارواح بسیاری تسخیر شده است. این کشتی چند سال پیش به یک مرکز گردشگری تبدیل شد و در همان روز اول بیش از نیمی از مردم کالیفرنیای جنوبی برای بازدید از آن صف کشیدند. این روزها نیز بسیاری از مردم دنیا برای سر زدن به 12 دک و همچنین نزدیک به 7 معمای ترسناک این کشتی راهی آن می شوند.

هتل بیت

یکی دیگر از مکان های بسیار ترسناک دنیا که به هتل بیت معروف شده در فیلادلفیا قرار دارد. در این هتل از تمامی تکنولوژی های روز برای ترساندن بازدید کنندگان استفاده شده است و از نظر بسیاری از منتقدان این مکان میتواند در زمره بهترین خانه های روحی دنیا قرار بگیرد. نکته اصلی در مورد این هتل واقعیت بسیار زیادی است که در جزئیات آن رعایت شده است. تا به حال کسی نبوده است که وارد این هتل بشود و در حالی که به خود می لرزد از آن بیرون نیامده باشد.

موزه استخوان

در زیر خیابان های پاریس موزه ای وجود دارد که با دیگر جاذبه های گردشگری دنیا متفاوت است . استخوان‌ها‌ و اسکلت‌ها‌ی بسته بندی شده مثل اجناس داخل یک انبار در دو ضلع یک راهرو قرار گرفته‌اند. هوای اینجا خشک است و به همین دلیل میزان فساد و پوسیدگی در اینجا بسیار ناچیز است. همچنین نوشته‌ها‌یی به چشم می‌خورد که به طور کلی شامل تاریخ انقلاب فرانسه، افول دوران پادشاهی و اشراف‌زادگان است. این مکان حدود 187 کیلومتر از بخش زیرین کل شهر را دربرگرفته است و اما بخش ناچیزی از آن برای عموم قابل بازدید است.

فروشگاه زامبی ها

این فروشگاه در شهر ردینگ و در کشور انگلستان قرار دارد و هرساله افراد زیادی برای بازدید به آن مراجعه می کنند. در این فروشگاه هیچ الکتریسیته ای وجود ندارد و شما هر آن ممکن است به وسیله زامبی ها مورد تعقیب قرار بگیرید. از آنجایی که شما باید خودتان راه خروج را پیدا کنید و چراغی نیز وجود ندارد باید از مشعل استفاده کنید اما زامبی ها با دیدن نور حتما به شما حمله می کنند. شما باید با حل کردن معماهای مختلف و همچنین با استفاده از تناسب اندام از این فروشگاه خارج شوید./باشگاه خبرنگاران

 



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
[ جمعه 26 آبان 1391برچسب:, ] [ 10:21 ] [ mohamad ]
[ ]

شش ماده غذایی مهم در تناسب اندام !

یکی از دلایل اصلی اضافه وزن، ورود مواد غذایی صنعتی به برنامه‌ غذایی مردم است.
مواد غذایی‌ای که در این مقاله معرفی می‌کنیم باعث کنترل قند خون شده و به شما احساس سیری طولانی مدتی می‌دهد. برای همین جلوی اشتها را گرفته و به لاغری و زیبایی اندام شما کمک می‌کند.

کلم قرمز
در طول قرن‌ها مردم و به ویژه کشاورزان از کلم به عنوان یک ماده غذایی اصلی و مفید استفاده کرده‌اند. اما امروزه سبزیجات متنوع دیگر جای کلم را گرفته‌اند. باید بدانید کلم کم کالری (هر نصف فنجان حاوی 16 کالری ) و سرشار از فیبر است. برای همین یک ماده غذایی لاغر کننده‌ جادویی به شمار می‌رود. کلم و به ویژه کلم قرمز سرشار از ویتامین C است و از خطر ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری می‌کند.

میزان مصرف : 
روزانه نصف فنجان کلم پخته یا یک فنجان کلم خام. ابتکار به خرج داده و غذا و سالادهای متنوع تهیه و میل کنید.

سیب
سیب سرشار از فیبرهای حلال است و می‌تواند میزان قند خونتان را ثابت نگه دارد. یک عدد سیب متوسط حاوی 4 گرم فیبر به ویژه پکتین است که می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.
برای افرادی که می‌خواهد شکمی تخت داشته باشند توصیه می‌شود که روزانه 3 عدد سیب میل کنند.
نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف سیب نه تنها باعث کاهش وزن در زنان می‌شود بلکه میزان گلیسمی خون آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم سیب را پوست میل کنید.

میزان مصرف : 
روزانه یک عدد سیب میل کنید. سیب حاوی 80 کالری است و یک عصرانه‌ی ایده آل محسوب می‌شود.
دارچین
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که دارچین باعث کاهش گلیسمی خون می‌شود. در واقع بعضی از ترکیبات طبیعی موجود در این ادویه‌ی معطر مانند انسولین عمل می‌کند و باعث می‌شود سلول‌ها گلوکز را جذب کرده و از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند و گلیسمی خون را کاهش دهد.

مصرف روزانه یک چهارم یا نصف یک قاشق چای‌خوری کافی است تا میزان قند خون به میزان 18 تا 20 درصد کاهش یابد.

میزان مصرف : 
روزانه نصف قاشق چای‌خوری دارچین مصرف کنید. این میزان برای بهره‌مندی از خواص آن کافی است. اما اگر شما از طرفداران این ادویه‌ی معطر هستید می‌تواند تا یک یا دو قاشق چای‌خوری در روز نیز مصرف کنید.
توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشوید زیرا در صورت زیاده‌روی ترکیبات موجود در آن باعث مسمومیت می‌شود.

تخم‌مرغ
اگر یک ماده‌ غذایی وجود داشته باشد که به اصطلاح سابقه‌اش خراب باشد همین تخم‌مرغ بخت برگشته است. تخم‌ مرغ یکی از منابع پروتئین است. این ماده‌ غذایی همچنین سرشار از اسیدهای آمینه است. از آن جایی که تخم‌مرغ از پروتئین و چربی تشکیل شده است کمترین تأثیر را روی گلیسمی خون می‌گذارد و برای همین بهترین گزینه برای صبحانه است. چون باعث ایجاد احساس سیری شده و اشتها را کاهش می‌دهد.
محققان مشاهده کرده‌اند زنانی که برای صبحانه دو عدد تخم‌مرغ و نان کامل می‌خورند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده و کالری‌های کمتری دریافت می‌کنند.

میزان مصرف: 
یک عدد تخم‌مرغ کافی است. یک عدد تخم‌مرغ بزرگ حاوی حدوداً 
75 کالری و 5 گرم چربی است که کمتر از 2 گرم آن چربی اشباع شده است. شما می‌توانید برای صبحانه املت (تهیه شده با دو عدد تخم‌مرغ ) و یک برش نان کامل ( سبوس‌دار ) میل کنید.

دانه‌های روغنی
تخمه‌ی کدو، تخمه‌ی آفتابگردان، بادام، گردو، کنجد و غیره جزو مواد غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. این مواد غذایی سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند که به تدریج باعث تثبیت گلیسمی و کنترل اشتها می‌شود.

با وجود این که این دانه‌های روغنی سرشار از چربی‌اند (12 تا 14 گرم در 30 گرم) باید بدانید این چربی‌ها چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو و چربی‌های اشباع نشده ی پُلی‌اند که برای قلب مفید است. علاوه بر این در هر 30 گرم از این دانه‌های روغنی 4 تا 9 گرم پروتئین وجود دارند.

در نهایت باید بگوییم این مواد غذایی حاوی استرول است که با کلسترول بالا مقابله می‌کند. محققان با بررسی 27 میوه و دانه روغنی مختلف دریافتند که دانه‌های کنجد حاوی بیشترین میزان استرول است.

میزان مصرف: 
یک یا دو قاشق غذاخوری از این دانه‌های روغنی کافی است. توجه داشته باشید دانه‌های روغنی پرکالری است پس در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید. می‌توانید برای عصرانه یک مشت تخمه‌ی کدو یا تخمه‌ی آفتاب‌گردان میل کنید.

سرکه
بسیاری از فواید این چاشنی هنوز برای مردم ناشناخته است. افزودن سرکه به غذاها، 19 تا 55 درصد گلیسمی موجود در این غذاها را کاهش می‌دهد. اسید موجود در سرکه نمی‌گذارد گلوسیدهای غذا به قند خون تبدیل شود.

نتیجه‌ی پژوهش‌ها نشان داده است که سرکه می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و برای همین همیار لاغری بسیار خوبی محسوب می‌شود. خوش طعم بوده و عملاً کالری ندارد.

در خصوص سرکه بالزمیک مراقب باشید زیرا به اکثر این محصولات صنعتی قند اضافه می‌کنند.

میزان مصرف:
 ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری. توجه داشته باشید در مصرف سرکه نیز دچار افراط نشوید.

منبع : tebyan.net



موضوعات مرتبط: دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
[ سه شنبه 23 آبان 1391برچسب:, ] [ 14:4 ] [ mohamad ]
[ ]

طریقه تبدیل فیلم به عكس متحرك در فتوشاپ


 نرم‌افزارهای مختلفی برای تبدیل فیلم‌های ویدئویی به عكس‌های متحرك GIF وجود دارد اما بسیاری از آنها پس از انجام عملیات تبدیل، انیمیشنی با كیفیت بسیار پایین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نرم‌افزار فتوشاپ نیز برای بسیاری از كاربران به‌عنوان یك نرم‌افزار طراحی و ویرایش تصاویر شناخته شده است و كمتر كاربری از این نرم‌افزار انتظار ساخت تصاویر متحرك GIF را دارد؛ اما اگر كمی حرفه‌ای‌تر از ابزارهای موجود در این نرم‌افزار استفاده كنید پی‌می‌برید كه بهترین ابزار برای تبدیل فیلم به عكس متحرك، همین نرم‌افزار فتوشاپ است! چنانچه قصد دارید فریم‌های فیلم موردنظرتان را استخراج كرده و با كنار هم قرار دادن آنها یك عكس متحرك از نوع GIF ایجاد كنید، باید مراحل زیر را به انجام برسانید:

1ـ ابتدا نرم‌افزار فتوشاپ را اجرا كنید. (فتوشاپ شما ‌باید نسخه CS5 و بالاتر باشد)

2ـ به منوی File بروید و پس از انتخاب گزینه Import روی Video Frames to Layers كلیك كنید.

3ـ در پنجره جدیدی كه نمایش داده می‌شود، مسیر فایل ویدئویی خود را مشخص كنید. توجه داشته باشید فرمت‌های مختلفی از جمله avi، mpg، mpeg و mov برای فراخوانی در این مرحله پشتیبانی می‌شوند.

4ـ پس از مشخص كردن فایل ویدئویی موردنظر باید محدوده زمانی موردنظر برای فراخوانی در برنامه را مشخص كنید. در این مرحله می‌توانید از میان گزینه‌های مختلفی همچون From beginning to end (از اول تا پایان ویدئو) و Selected Range Only (انتخاب بخشی از ویدئو) یكی را به‌دلخواه انتخاب كرده و با كلیك روی گزینه OK مراحل كار را ادامه دهید.

5ـ در این مرحله مشاهده می‌كنید كه همه فریم‌های موجود در محدوده مشخص شده به‌صورت لایه‌های مجزا در نرم‌افزار فتوشاپ اضافه شده است و می‌توانید باتوجه به نیاز خود به انجام تغییرات روی این لایه‌ها نیز بپردازید.

6ـ در ادامه با انتخاب گزینه Save for Web and Devices از منوی File می‌توانید نسبت به ذخیره‌سازی فایل نهایی اقدام كنید.

7ـ در این مرحله باید فرمت فایل نهایی را روی GIF قرار دهید و پس از مشخص كردن جزئیات دیگر همچون اندازه فریم‌ها، تعداد رنگ‌ها و كیفیت تصویر، با كلیك روی Save عملیات ذخیره‌سازی عكس متحرك را به پایان برسانید.

 

منبع:jamejamonline.ir



موضوعات مرتبط: مطالب جالب ، دانستنیها ، ،

برچسب‌ها:
[ یک شنبه 21 آبان 1391برچسب:, ] [ 9:27 ] [ mohamad ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد